Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1296 ggr
gayviking
0

Bemötande!

Jag är trött på att bli behandlad som en "idiot". Har träffat olika läkare hela tiden. Nu sist gick det för långt, jag hade mitt personliga ombud med och hon orkade inte ens själv bråka med läkaren. Man kan inte gå på som en diktator. Jag mår skitdåligt och blev mycket sämre och planerade mitt självmord dagen efter. Men det tyckte jag inte hon var värd. Jag fick tips om att skriva till chefen på öppenvården. Jag beskrev att jag kände mig kränkt och förnedrad och att läkaren behövde mer handledning i bemötande av psykiska patienter. Även om jag nu är sjuk så har jag varit en frisk människa förrut. Det ledde till en anmälan kanske så vaknar läkaren och inte behandlar andra patienter likadant. Men vad jag förstår på min kontaktman så är läkaren sån och det går inte att ändra på.

Ett tips när du går till läkaren:

Ha ditt personliga ombud med dig. Hon/Han kan hjälpa till att få fram dina synpunkter. Man är stressad nog för att hålla ihop sig själv.

Eller ha en kompis du känner väl.

Då kan inte läkaren göra vad dom nu vill. Då har du ett vittne.

här är en länk om Ni vill veta mer.

http://www.personligtombud.se/

[aspie]
0

Bra råd! Vi är nog ganska måga som behöver ett personligt ombud.

Sjäv står jag i kö sen några månader på att få ett personligt ombud. , kanonbra!Gratis är det oxå

HannaM
0

Vi har det bra vi… eller jag i alla fall. Här finns ingen kö för personligt ombud, antingen är dom många eller så utnyttjar ingen dom, jag fick en tid veckan efter att jag hörde av mig.

I övrigt.. skulle jag inte ta med mig någon, jag kan inte öppna munnen och blir fruktansvärt obekväm när det är mer än en person i rummet. Ja när det handlar om att prata om mig då. Men det är ett bra råd!