Min besättelse
För kanske cirka 3-4 år sedan så hängde jag med med min kompis.
Jag skulle följa med henne hem och lämna av henne där för att sedan åka hem. Jag hade en sparkcykel med mig.
Men när jag var påväg hem så började det spöregna. Det var väldigt hårt regn.
Påväxten hem så cyklar jag förbi min skola. Klockan var ungefär 16:00-17:00 och fritids hade precis stängt.
Jag får då en känsla av ont i magen eller bröstet och jag känner att jag inte kan andas.
Jag kunde andas men det är nån jätte konstig känsla som säger att jag inte kan andas.
Då åker jag till en dörr och bankar på den för att nån ska öppna.
Som tur är så är det två lärare kvar som kan släppa in mot och ringa hem så någon av mina föräldrar kunde hämta mig, min mobil hade bara några få procent kvar.
Och jag kom hem :D
Under ca 1 år sedan dess hade jag haft den där känslan att jag inte kan andas nästan dagligen.
Det kunde vara en fredagkväll och jag hade ätit lite godis.
Då kunde jag börja må illa och får exakt den där känslan.
Då får jag även ett tryck över bröstet.
Efter ca 1-1,5 år till så gick det över till att jag fick ont i magen.
Nu får jag inte så längre men jag har ångest mycket mer. Jag har det många många gånger om dagen.
Jag har ångest mest över vänner och personer jag inte är vän med.
Jag mår jätte dåligt och jag har även självmordstankar.
Har du pratat med någon om hur du mår?
#1: jag har pratat med mina föräldrar när det hände men jag pratar inte något om mina självmordstankar då dom är väldigt jobbiga att prata med.
Som jag skrev i min andra tråd (det blev två trådar av någon anledning) så vill jag inte ha kontakt med någon kurator eller lärare. Vill heller inte prata med mina föräldrar om att gå till ungdomsmottagningen.
Men min mamma har varit väldigt stöttande när det gäller det som hände.