Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterakut-stödpaniksyndrommin-egen-berättelsespecifik-fobiångestpanikångest
Läst 71 ggr
Anonymanvändare
2023-06-18 10:35
0

Emetofobi

Om du inte förstår dig på emetofobi så kan du bara skrolla vidare.

Jag har då alltså en väldigt svår emetofobi. Som pågått sen jag var typ 8 till och från. Det började med att jag var på min grannes övernattningskalas och då var en som, ja. Jag ber om ursäkt men när det är som värst kan jag inte ens skriva ordet (jag vet det låter konstigt). Iallafall då fick jag panik. Och det var där fobin blev till. (Jag blev aldrig smittad). Det blev bara värre och värre. Det kunde vara lugnare ett tag men det kom alltid tillbaka. Efter ett tag slutade jag gå till skolan. Jag hade panikångest hela tiden. Jag kunde knappt andas. Nu är det värre en någonsin. För någon vecka sen så blev min lillebror sjuk, jag hade inte varit med honom alls men bara tanken gav mig panik. Ingen annan blev smittad och eftersom det var sommar så trodde mina föräldrar att det var matförgiftning. Men vi är alla vegetarianer det var de att det hände dagen efter han ev fått i sig något. Men nu för 2 dagar sedan blev min mamma sjuk. Hon hade sovit hos mig hela natten och på morgonen blev hon sjuk. Sedandes har jag haft ångest och panikattacker, jag har inte heller varit med henne sedan jag fick reda på det. Jag har inte heller ätit något sedandes (något russin). Jag har druckit lite juice och vatten. Jag har inbillat mig att jag mår dåligt (eller?) Det är det här som gör mig vansinnigt, jag orkar inte mer. Jag vill hellre dö. Kan liksom inte sluta ha panik. Det kanske blir akuten snart. Sommaren startar skit för mig, jag skulle på ett ridläger som började idag som varar hela veckan. Men nu missar jag det. DENNA J**LA MAGSJUKA.

Sorry för ett så sjukt negativt inlägg med det är såhär jag mår har aldrig mått så sjukt dåligt.

P.s gärna inga kommentarer om att jag kommer bli sjuk eller något annat triggande. (Det var ganska påfrestande att skriva detta) inte heller om vad det kan vara för sjuka.

Sajtvärld på "ödehus ifokus".

• Redigerat 2023-06-18 10:47 av Anonymanvändare
Pyttelite
2023-06-18 11:04
0

Bor du borta på ridlägret?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anonymanvändare
2023-06-18 11:07
0

#1: nej. Jag är hemma.

Pyttelite
2023-06-18 11:09
0

Men är ridlägret på annan plats?

Är det isåfall inte bättre att du åker på ridlägret så att du inte i onödan exponerar dig för eventuell sjukdom?

Anonymanvändare
2023-06-18 15:22
1

#3: ridlägret är en bit bort. Jo. Jag funderade på att göra det. Det är bara denna paniken som förstör. Men det känns faktiskt lite bättre nu. Ridlägret började egentligen imorse, men de har sagt att jag kan komma när jag vill under veckan bara vi ringer först.

Calcifer
2023-06-18 15:48
1

Kanske skulle vara bra att komma bort en stund och få fokusera på något som är roligt och gör dig glad?

För en mer långsiktig lösning (ingen förtjänar att ha det som du, jag hatar också att x - skriver inte ut det av respekt - och börjar alltid gråta när det händer, men det stör inte mitt dagliga liv) så undrar jag om du någonsin försökt söka hjälp för detta? Hos psykiatrin tänker jag då.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pyttelite
2023-06-18 15:48
0

#4: Åk iväg du kommer att få jätteskoj och dina tankar får annat fokus.

Det kommer att gå perfekt och du är duktig!