Annons:
Etikettövrigt
Läst 1333 ggr
mopsen12
2013-05-30, 09:36

Om man inte vill prata

Vad ska man göra om man inte vill prata om sina problem?

Jag gick på BUP först men tyckte inte om det där. Så jag slutade och mådde tusen gånger bättre. Nu går jag hos en privat terapeut som jag blev tvingad till av mina föräldrar och hon är bra men vi kommer ingenvart för jag vill inte prata utan sitter bara tyst och ljuger om att allt är bra. Har jättemycket ångest hela tiden, för massa olika saker och nu har jag ännu värre ångest då jag inte vill träffa henne och prata.

Dessutom kostar ett samtal med henne 1000 kr per gång och enligt mig är det bortslösade pengar för min pappa då jag ändå inte pratar utan bara lyssnar på henne och säger att jag mår bra. (Ni förstår nog att jag får ännu mer ångest just pga att jag går i en dyr behandling som jag inte tar användning av)

Måste man prata?

Hur ska man annars få hjälp?

Annons:
vallhund
2013-05-31, 04:28

Hur har du tänkt dig att få hjälp om du inte pratar?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

reag
2013-05-31, 15:08

Du behöver inte gå till din terapeut om du tycker som du gör det, prata med dina föräldrar att terapin inte hjälper dig, snarare tvärtom.

Men är väldigt viktig att öppna sig och säga vad man känner, tar du medicin mot ångest? Får du någon annan hjälp?

mopsen12
2013-05-31, 15:55

#1 Att prata hjälper inte alla. Jag tror i alla fall inte på det. Det jag funderat på är kanske bildterapi eller något liknande.

#2 Jag har pratat med dem men jag vet inte. Jag får liksom inte sluta om det inte finns något annat alternativ. De vill liksom att jag ska gå någonstans där jag får uppdrat osv.

Jag får ingen medicin eller hjälp i övrigt.

vallhund
2013-06-01, 04:28

"3 Bildterapi utgår från bilderna o att man sen pratar o försöker sätta ord på de känslor man ger uttryck för.

mopsen12
2013-06-01, 09:35

#4 Haha, jag som trodde det fanns bildterapi där man bara målar… Men å andra sidan skulle kanske det du beskriver passa mig också, eftersom jag då kan välja vad jag vill berätta och inte vill berätta.

vallhund
2013-06-01, 09:44

Du kan alltid  välja vad du vill berätta om dig själv, iaf i lite längre samtalskontakter.

mvh

Annons:
mopsen12
2013-06-01, 09:53

#7 Ja, men viljan att prata måste liksom finnas där också och när den inte gör det blir det svårt. Nåja, får fundera mycket i sommar.

Upp till toppen
Annons: