Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2261 ggr
srebecca
2013-05-18, 00:11

Att bli full

Jag lider av panikångest och är rädd för att bli full. Så fort jag börjar känna lite lite rus så blir jag nevös och får för mig att jag ska spy direkt och så vidare. 

Någon mer som känner ångest för o dricka?? Jag vill kunna släppa loss och ha kul och inte oroa mig varenda gång.

[Borttaget]
[Borttaget] 
2013-05-18, 00:15

Inlägget är borttaget

srebecca
2013-05-18, 00:18

?

Lamina
2013-05-18, 00:20

Man kan ha kul utan att dricka. Faktum är att jag har haft det bra mycket roligare på dom fester jag inte druckit på än när jag har druckit.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Borttaget]
[Borttaget] 
2013-05-18, 00:27

Inlägget är borttaget

srebecca
2013-05-18, 00:30

Ja, jag har också haft kul utan alkohol. Dock är det studenttider för mig nu. Bal, pubrunda, studenten, studentfester. Där man vanligtvis dricker, vilket jag också vill kunna..

[Borttaget]
[Borttaget] 
2013-05-18, 00:30

Inlägget är borttaget

Anna4077
2013-05-18, 00:35

Jag förstår hur du menar. Jag vågar inte dricka just nu för jag vågar inte 'tappa kontrollen'. Skulle vilja men ja. Vill inte göra bort mig. Visst har jag roligt ändå men vore roligt att kunna dricka sig berusad eller dricka över huvud taget

Anna och taxen Max

Stephanie
2013-05-18, 00:37

Nästa gång du dricker, gör det inte för att du "borde" eller för att andra tjatar. Gör det i den mängd och takt som du vill. Lyssna på dig själv och gör precis som du själv vill 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

reag
2013-05-18, 09:30

Hej!

Om du har panikångest borde du inte dricka framförallt om du tar medicin mot ångest.

Man kan i alla fall ha det roligt utan att dricka. Lyssna på din kropp och acceptera att du lider av panikångest. Försök gå ut i naturen, sporta.

Jag önskar det bästa.

Håller tummarna för dig.

srebecca
2013-05-18, 10:00

Sporta.. på studenten :( Får prova att dricka lite iallafall, champagnefrukosten avstår man väl.. En trygghet för mig är körkort, att jag kan ta mig från platsen när jag vill. Så för att köra bil dricker jag lite, eller dricker INGET alls. Det blir ett svårt val!

Anna4077
2013-05-18, 12:09

Jag drack faktiskt inte en droppe på min student. Va i och för sig inlagd på psyket. Om du äter mediciner som inte går ihop med alkohol eller känner att du behöver bilen som trygghet så ska du inte dricka. Jag hade mamma och pappa nära på balen och studenten som kunde hämta mig. Men om du behöver möjligheten att kunna ta dig där ifrån själv och fort ska du inte dricka. Det är inte värt det. Jag missade min bal på grund av panikattack och fick gå undan på själva studenten i ca 1 timme. Det är något som jag är ledsen över fortfarande även om jag inte kunde gjort något annat. Jag va en halvtimme på min bal :( en köpt balklänning hänger i min garderob för 5 tusen som blev använd i 30minuter. Om du kan vara på hela din bal och få hela student upplevelsen bara du håller dig nykter så håll dig till alkohol fritt. Tråkigt, ja visst men du slipper ångra det eller vara ledsen över att du missade alltihopa.

Anna och taxen Max

annajohannan
2013-05-29, 22:54

Tycker faktiskt att allt blir bra mycket jobbigare när jag blandar in alkohol. Kanske inte i stunden, men när jag sedan blir ensam med mig själv och skall sova så är den där ångesten och paniken så himla mycket värre. Därför dricker jag inte längre något starkare än folköl. Det blir jag visserligen också lite vinglig på, men det är hanterbart, plus att jag slipper känna mig "tråkig" och "präktig" som bara dricker läsk. Folköl är himla himla bra! Även om jag ogärna gör det egentligen, tipsar om alkohol alltså, så känns det ändå som att folköl är ett gott alternativ.

Upp till toppen