Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2666 ggr
Enilorac_90
2013-02-08 16:42

Tips på medicin?

Hej,

Någon som har bra erfarenhet av psykofarmaka? =/

Just nu äter jag Venlaflaxin 150 mg, men det hjälper varken särskilt mycket emot min ångest , depression eller utmattningen..

Har ätit Citalopram 40 mg och det hjälpte inte alls..

Olika mediciner påverkar olika substanser som noradrenalin, serotonin, dopamin osv.. vad jag förstått?

Det är helt individuellt och jag har ingen riktigt skriftlig diagnos, så då blir det svårare för mig att veta om jag behöver medicin och om jag behöver, vilken?

Jag mår hemskt dåligt utan medicin så tror jag måste äta någon.. Har ätit i 1,5 år ungefär..

Mitt största problem är den outhärdliga ångesten och utmattningen, depressionen tror jag mer på att börja träna och träffa människor osv…

Hör gärna av er ni som kan tipsa

Kram

Annons:
aadlihtam
2013-02-17 21:07
#1

Jag har fått Cipralex 1 tablett dagligtien 10mg, atarax 10mg för när jag inte står ut med panikattacken och imovane 7,5 mg för att kunna sova. Det är PERFEKT för mig i allafall :) Och så går jag hos en KBT för hjälp med psysikt tänkande läser även böcker om positivt tänkande och tankekraften! Yoga är även en stor del av mitt liv.

Bondkaka
2013-02-21 11:00
#2

Hur länge har du ätit venlafaxinen?

Den brukar nämligen ta några veckor innan den kickar igång på full effekt.. tror till och med det är runt 3 månader.

Enilorac_90
2013-02-23 11:08
#3

Hej, har ätit den i 5 månader. funderar på att trappa ner helt med mediciner, kanske mår bättre utan.. det vet man ju inte. gjorde inte det för 2 år sedan men kanske gör det nu…

limahisy
2013-05-09 21:02
#4

Ser att detta är en ganska gammal tråd. Men jag vill ändå slänga in ett inlägg. Jag har ätit nästan alla olika sorters antidepressiva. Men ingen har hjälpt mig. Hösten 2005 var jag nära döden, jag hade helt enkelt dött om det inte hade varit för att min läkare var villig att ge mig Aurorix, en gammal medicin som är en MAO-hämmare. Mot depression och social fobi. Tyvärr är det en hel del mediciner man inte kan kombinera med Aurorix och till viss del även ost och vin i höga doser. Men tack vare denna medicin och en snabbkick med ECT gjorde så att jag började gå åt rätt håll.

Sen är alla olika, vi reagerar väldigt olika på olika mediciner.

Upp till toppen
Annons: