Etiketterbehandlingmediciner
Läst 5435 ggr
CrazyCat
2013-04-25, 16:03

Ang Citalopram

Ska vara ärlig och säga det precis som det är: Jag är i behov av ett "peptalk"!

För fyra veckor sedan så började jag med Citalopram mot min ångest som den senaste tiden blivit bara värre och värre. Antar att jag kanske har lite för bråttom, men dom senaste dagarna har min ångest nästan varit värre än någonsin! Det kryper av obehag i hela kroppen och två gånger (fredag och måndag) resulterade detta i panikattacker. Varje morgon vaknar jag med den här krypande oron i kroppen och att gå till min arbetsträningsplats känns som ett jättestort företag! Jag går dit ändå, men det är två ruskigt jobbiga timmar!

Jag är så rädd att medicinen inte verkar som den ska och inte kommer att hjälpa mig. Jag vet att man som biverkning kan få ökad ångest, men efter fyra veckor?! Är det normalt? Borde inte biverkningarna ha gett vika vid det här laget? När vänder det egentligen? Vet att det ju är olika från person till person, men det vore intressant att veta hur ni andra upplevt det. Lite trösterikt om inte annat…

Börjar misströsta och den tanke som hela tiden maler i huvudet på mig är "tänk om det alltid, resten av mitt liv, kommer att vara så här".

Min "tvångest" har minskat i intensitet iaf. Alltid något, men då gasar hjärnan igång med "tänk om medicinen bara hjälper det här lilla och resten måste jag leva med"!

Blir så glad och hoppfull varje dag då det känns bättre och så nedslagen i skoskaften när det sen kommer en usel period igen.

Ursäkta om mitt inlägg blev rörigt, men jag känner mig tyvärr rätt så rörig just nu😕

ginher
2013-04-25, 19:00
#1

Någon som känner som mig själv!

Jag har själv börjat med medicineringen igen (fluoxetin) efter 1 år uppehåll. har nu ätit dem i ca 3-4 veckor å jag HAR fruktansvärda attacker dagligen, å de är knappt så jag vill gå till jobbet, jag vill bara dra täcket över huvudet å försvinna.

SÅ skönt att jag hittade den här sida å läser att de finns flera som jag själv :) <3

CrazyCat
2013-04-26, 06:50
#2

Jag får säga detsamma🙂 Trist att andra ska måsta ha det så här, men skönt att man inte är ensam. Vi får stötta å peppa varandra helt enkelt! <3

Brukar det vara så här för dig vid insättning? Just nu känns det som att när/om jag får önskad effekt på pillerna, så kommer jag aldrig att vilja prova sluta. Vill inte igenom detta en gång till!

Lyckas du gå till jobbet eller stannar du hemma?

[kersteriksson]
2013-04-26, 11:10
#3

Besök denna sajt, och fråga även en läkare som sjlälv har erfarenhet..

/linda

ginher
2013-04-26, 11:25
#4

#2 jag ska försöka få kontakt med min läkare idag å höra om det verkligen ska vara så här å pågå så här länge?.. jag har varit med om de förr men då hade det bara tagig 2 veckor så har medicinen börjat verka, så de hör e första gången för mig de tar sån tid..kanske du ska ringa du med å höra?

Just nu sitter jag på jobbet å har snart jobbat halva passet vilket jag känner mig mycket stolt över :)

jag finns här om du vill prata å få en spark i rumpan :)

CrazyCat
2013-04-26, 18:50
#5

Tack detsamma😉

Jag har heller aldrig haft det riktigt såhär när jag inlett en behandling, men någon gång ska väl vara den första antar jag. Har ju heller aldrig tidigare provat just Citalopram. Ska träffa min läkare på måndag, så då får vi väl se. Idag har jag haft en riktigt bra dag och det vore ju helt fantastiskt om det kunde få fortsätta så.

Vad duktig du är som fortfarande jobbar på för fullt trots din ångest🙂

ginher
2013-04-29, 07:58
#6

lycka till hos läkaren, kommer gå bra :)

hejja hejja :)

Upp till toppen