Hur är det?
Hur är det att ha en ångestsjukdom?
Jag skriver en bok, och för att kunna forma en av karaktärerna så behöver jag få höra hur det är att vara drabbad av någon form av ångestsjukdom.
Vill du berätta och hjälpa mig förstå hur det är, så är jag oendligt tacksam.
Vill du berätta lite kort, ge din berättelse eller skriva lite om hur det är så är du välkommen att skicka ett PM till mig eller till mig på: Violblomma@gmail.com

Hur det är? Det är olika beroende på vem man är=) För mig kan det vara på ett sätt och för någon annan väldigt annorlunda.
Jag skulle kunna försöka svara men det skulle underlätta om du hade lite mer frågor. Att bara skriva rakt upp och ner blir väldigt svårt, det finns så mycket.
Jag förstår. Jag vill ju höra ur många olika personers synvinklar. Men hur vardagen ser ut. Hur man känner, tänker och hur man genomför en dag.
Tusentack! =)
Du kan skicka till min e-post istället om du vill.
När jag får ångest så blir jag ledsen och får ont i bröstet och tänker lätt negativa tankar. Jag brukar få det på kvällen när jag ska sova och då blir det lätt att man känner sig som ensammast i världen och då har man ingen att prata med. Men nu äter jag en medicin som heter Lyrica och den mår jag bra av. Går även hos en kurator 1 gg i månaden och hos en psykiatriker. Jag har precis fått diagnosen generaliserat ångestsyndrom. Det innebär att man får ångest för en massa olika saker.
Jag tycker du borde ringa till ÅSS = Ångestsyndrom Sällskapet, de har en jättebra brocher som du kan läsa om ångest. http://www.angest.se/riks/
Med Vänlig Hälsning / Ambrosia
#3 Tack. =)
Jättebra tips. ^^,
#5 Ja, det ska jag göra, tack. =)
Ångest yttrar sig på olika sätt beroende på symptom och person.
Men i många fall är det extremt handikappande då man ofta går omkring med katastroftankar.
Man kan börja undvika allt som är obehagligt vilket kan leda till att man inte går utanför dörren. Man kan även utveckla ett missbruk för att hantera sin oro.
Fysiska symptom av direkt ångest kan uppstå så som hjärtklappning, svimningskänslor, muntorrhet, svettningar, kräkkänslor, problem med att svälja, flyktkänslor, påslag av adrenalin m.m Man kan även bli aggressiv och irriterad, förtvivlad och ledsen.
Psykiska symptom av direkt ångest kan vara bla hallucinationer och vanföreställningar.
Lycka till med boken