Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1506 ggr
Cookiemonster
2013-02-05 21:56

Ensam och misslyckad

Har känt så här sen jag var liten … Ensam och kan inte lita på nån… Har alltid gått själv när jag och min familj ska nånstans .. Mina bröder har alltid tagit plats….. min ena bror har asperger syndrom vilket göra att mina föräldrar har lagt all fokus på han… det känns som om jag misslyckas i allt …. hittar aldrig nån som kommer att älska mig.. vill verkligen ha ett förhållande med nån som älskar mig för den jag är… vill bara försvinna…. har fått tagit i mot dryga och elaka kommentarer hela 1:an och uppåt till 8:an (vilket jag går i nu…) att jag är ful… konstigt.. bara för att jag är mig själv… vad är det för fel på de?… visst jag tycker jag är ful från topp till tå… men alla 14-15 åringar hatar nått med sitt utseende… vill ha nån att prata med…. snälla skriv då… från en tjej som söker vän och ett bättre liv….

Annons:
[jadestone]
2013-02-06 02:25
#1

Känner igen mej mycket i det du skriver kände själv likadant när jag gick i skolan och även hemma.

Tror inte att du är så ful som du tror. Det är väldigt lätt att klanka ner på sej själv. Har du några intressen som du fokuserar på??

Det är inget fel i att vara sej själv, även om andra tycker man är konstig. Finns det inegn du kan prata med om hur du känner?? Kurator eller kanske någon annan i skolan?? Jag vet att det inte är lätt att prata om sina tänka o bekymmer för man är rädd för att dom ska tycka man är helt knäpp. Men om man vågar öppna sej till bara en person som man känner lyssnar kan det göra så mycket.

Hoppas att du finner lite tröst i det jag ahr skrivit.

Kram

[Chiqe]
2013-03-06 14:34
#2

Jag kan lova dig med 99,9% säkerhet att du är INTE ful!!

Jag blev mobbad från 1-9 klass i skolan och det var på grund av att jag var "ful" . Det har satt djupa spår och jag mår fortfarande dåligt idag, jag är 26.

Jag har trott hela mitt liv att jag är den fulaste människan på hela jorden. Hur ska man kunna tro något annat när man får höra sånt från hela ens omgivning?

Med hjälp av terapi har jag insett att jag faktiskt inte är ful!! Jag har fått höra att jag faktiskt är söt! Fulheten sitter bara i min hjärna. Det är hjärnan som har fått höra elaka ord i så många år så tillslut tror den på det!

Om jag hade sett dig så är jag säker på att jag inte hade tyckt att du vore ful, jag hade sett de fina sakerna i ditt utseende. Jag hade heller inte dömt dig över hur du är som person eller om du är konstig. Vad har jag för rätt till att döma? Ingen är ju perfekt själv! Det finns många många tjejer som tänker som jag ! Tyvärr märker du inte dessa eftersom att de som är taskiga tar all plats! Tyvärr.

Du ska inte tro på det som dessa idioter säger för de har ingen rätt att säga så till dig! Det är dom som det är fel på, som inte vet hur man beter sig mot andra människor!!

Upp till toppen
Annons: