Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 6563 ggr
Borta
12/26/12, 3:14 PM

Vågar inte sova

Min kompis tipsade mig om att skriva här.

De e så att jag inte vågar sova om nätterna, är rädd för att vakna. Jag håller mig vaken så länge jag kan men tillslut somnar jag. Senaste veckan 1-3 gånger per natt har jag vaknat panikslagen och gråtande, jag vet inte varför, vet inte om jag drömt nåt.

Jag vill lixom kunna gå o lägga mig utan att vara rädd, låter säkert jättefjantigt med det är så de e. Tror inte det är någon sjukdom och inte därför jag skriver just här utan för att min kompis sa att det kan handla om ångest.

Jag ska iväg imorgon på ett läger, ska bli jättekul. Men jag är rädd för att detta ska hända där, skulle vara hemskt.

Annons:
[NinaCrown]
12/26/12, 3:20 PM
#1

Min första tanke är att du kanske är rädd för att något ska hända när du sover, som du inte vill vakna upp till och märka? Annars kanske du har mardrömmar utan att du mins dem. Själv har jag väldigt mycket drömmar (för jag minns i regel det mesta som händer i dem när jag vaknat) och då känns det väldigt obehagligt att gå och lägga sig dagarna efter.

vildrot
12/26/12, 3:24 PM
#2

Drömmar, är vi på " drömmar.ifokus rätt duktiga på. Dessutom tycker jag  sajten visar respekt och omsorg om drömmen och drömmaren.

Välkommen!!                                                 Vildrot

aadlihtam
2/17/13, 9:02 PM
#3

Jag tror jag förstår vad du menar jag har så att jag vill inte gå och lägga mej och när jag ser att klockan blir mer och mer så börjar ångesten krya fram om att jag ska behöva gå och lägga mej. Jag kan vakna mitt i natten av panik och gråter och tror jag ska dö. Och är rädd för att dö. Mitt har blicit MYCKET bättre, går hos en kbt sjukskriven för panikångest typ gått in i väggen. Det blir bättre !! jag har fått sömntabletter av min läkare för att sova igenom natten, vilket ajg inte gjorde innan! SUPERSKÖNT för annars får man inte sömn och då blir man sjuk och får ännu mer panik och ångest pga sömnbrist osv, så var det för MIG iallafall. Men du vet iafl att du är inte ensam, det är super vanligt! Och sök läkare för det om du är orolig så får du hjälp. Det försvinner, jag mår MYCKET bättre nu och kan sova och vakna på natten utan panik mer! :)

Demonen
3/6/13, 4:18 AM
#4

#0, Fjantigt är det i alla fall inte!

Om du upplever det som ett problem, så är det ett problem.  Det är du som bestämmer om du har det jobbigt eller inte.

Har själv sömnbesvär och har svårt att gå och lägga mig.  Det har dock blivit bättre efter att min fru och jag skaffade en liten hund som ligger och myser intill mig på natten.  Vaknar fortfarande flera gånger per natt, men det känns inte så jobbigt när man har en hund som kommer och kollar om jag är okej på en gång när jag vaknar.

En fråga har jag, och den verkar kanske lite löjlig…  Snarkar du?
Har du kollat i fall du kanske har sömnapné?

Upp till toppen
Annons: