Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2859 ggr
Leolisa
1/16/13, 10:46 PM

Stesolid

Hej, ny här men tänkte höra med er som vet: Hur tycker ni att Stesolid och Sobril funkar för er? Tacksam för svar då jag har en sambo som är i stort behov av hjälp med sin svåra ångest.

L

Annons:
Sofie-Marie
1/19/13, 11:29 PM
#1

Hej!

När jag (2009) fick min första antidepressiva medicin så fick jag samtidigt Sobril utskrivet, eftersom det oftast blir värre innan det blir bättre. Detta fungerade inte alls för mig. Det var inte det att ångesten blev värre - det var bara det att det inte hade någon effekt alls. Så istället fick jag 5mg Stesolid och dessa har jag använt sedan dess. Fungerar hur bra som helst mot min ångest. Vissa beskriver det som "en piller-fylla". Att ha i baktanke är att stesolid ibland förvärrar ångesten, likt alkohol. Så mitt tips är att testa och se hur det fungerar för din sambo. För mig har det fungerat strålande.

Som jag skrev i en annan tråd, så skall man tänka på att både stesolid och sobril är beroendeframkallande så man skall använda dem med försiktighet. Alltså bara ta fram dem när det verkligen krisar.

Och gör inte som jag har gjort. Jag har ökat antalet tabletter för att få en ökat effekt och efter detta har min kropp fått ökad tolerans för läkemedlet vilket i sin tur innebär att jag måste ta 10-15mg för att få någon ångestlindring överhuvudtaget.

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: