Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 1625 ggr
mary8012
2013-01-02 21:30

Mår så konstigt

Hej alla därute

Det har vart lugnt en tid utan ångestattacker, men som ett brev på posten kommer den smygande tillbaka. Det som är så konstigt är att det är inget speciellt som har hänt. Vi i familjen åkte på influensa + magsjuka, vet inte om det kanske kan påverka kanske??, men drygt är det iallafall.

Satt nyss och åt med min familj och började må riktigt dåligt, kände som om jag skulle svimma eller rent ut sagt dö. Känner mig inte pigg alls. Jag blir tokig på den här känslan.

Bara för någon dag sedan åkte jag in till akuten för jag hade så ett sånt himla tryck i bröstet. Självklart fick jag komma in, men man blir mottagen såhär att "du är för ung att få en hjärtinfarkt", du är ju bara 30 år, hade du vart 80 hade det vart annorlunda". Jag menar hallå, jag har en vän som fick pacemaker när hon bara var kring 20 år och hon hade inga hjärtproblem innan. Man måste ta sådant på allvar, tror de verkligen att man vill åka dit i onödan, nej man är faktiskt orolig, annars åker man inte dit. Visst det var ingenting, men ändå.

Tyvärr blir jag orolig för det mesta, som tidigare idag fick jag väldigt ont i huvet, inte som vanlig huvudvärk, utan som ett tryck, det är svårt att förklara och då blir jag självklart orolig för att jag är på väg att få en stroke eller liknande.

En sak jag är glad över är att jag ska åka och kolla om jag har fibromyalgi så det kanske kan förklara de mesta symptomen jag har.

Är det nån här ute som känner igen sig??

Annons:
Creambomb
2013-01-04 18:13
#1

Ja, jag känner igen mig.

Jag har ett elfel i hjärtat som gör att jag kan få hjärtklappning. Det har lett till mycket oro för mig som gjort min ångest och mina panikattacker riktigt jävla jobbiga. Jag har blivit undersökt, jag har fått EKG etc, allt var normalt och inget farligt.

Det är ändå självklart väldigt svårt att vi av med tankarna kring det, det är den onda cirkeln.

Upp till toppen
Annons: