Annons:
Etikettdiagnoser
Läst 1812 ggr
[Akkurat]
2012-11-22 15:45

Jobbigt

Hej!

Jag har några problem och jag undrar om jag lider av någon sjukdom eller om det är normalt..

Jag är jämt rädd, så fort något är annorlunda med mig tror jag att jag har fått någon farlig sjukdom och googlar och tror ofta att jag har cancer, osv. Då kan jag börja gråta har ångest och typ tror att jag ska dö osv.

Sen så har jag ofta ångest att jag ska dö, om jag ser att en lastbil kommer mot mig när jag åker bil, då kan jag tänka "tänk om den kommer köra in i mig nu" sen blir jag rädd och bara sitter berädd på att den ska köra in i bilen.

Sen om någon inte svarar när jag har ringt typ 3 gånger, tex. pappa, mormor osv då tror jag att den tex. är död, eller typ har ramlat i skogen och brutit benet eller nåt..

Sen tvättar jag händerna ofta, och har en liten flaska med handsprit i min väska som jag använder ofta varje dag.

Och om mer än en månad ska jag åka utomlands till kanarieöarna och jag läääängtar så himla mycket, men jag är livrädd för att planet ska störta!!! asså verkligen rädd jag skulle gärna stanna hemma bara för att slippa åka flygplan!

Annons:
[Akkurat]
2012-11-22 16:16
#1

jag tror att jag har bacillfobi, för jag får ångest av handtag och kan inte röra handtag på allmänna ställen, jag tar handsprit på händerna hela tiden.

Nu även fast jag är hemma så skriver jag en stund, sen måste jag ta handsprit på händerna, och ibland måste jag ta handsprit av att röra en tangent…

Men jag tvättar händerna ofta och tar handsprit hela tiden.

Om jag tex. rör med min hand på underarmen måste jag ta sprit på underarmen ifall det har kommit bakterier där.

Jag kan aldrig använda samma handuk som jag själv använt en gång tidigare ,och absolut inte som någon annan har använt!!!

Hatar när någon luktar svett, och är hela tiden rädd för jag har bakterier på mig.

Medans jag skrev detta har jag tagit handsprit på händerna ca 8 gånger.

[Qimsid]
2012-11-27 21:36
#2

Känner du att dina beteenden blir alltför jobbiga så kan du ju söka hjälp hos psykiatrin. Det här med flygplanet kanske du vill få bot på rätt snabbt, gå till doktor och berätta så kanske du iallafall kan få några lugnande tabletter att ta tillfälligt så du slipper ångestattack på planet !

AkiMar
2012-12-04 10:16
#3

Hej !! Du är inte ensam jag känner igen mig i allt, så lever jg varje dg varje sekund det är så himla jobbigt!! Just nu är jag på jobbet påväg med en boende till en galleria för att han måste köpa vinterskor, jag sitter i en taxi och är livrädd för att något ska hända, plus att det är massa snö ute och halt, jag har världens oro i kroppen, helt skakig och världens yrsel vill bara hem, det är såååå jobbigt att leva så här varje dag! Önskar att vi aldrig hade behövt uppleva dom här känslorna i kroppen!!!

[Akkurat]
2012-12-07 06:49
#4

Vad glad jag blir att nån känner likadant!!! :) Sen så tänker jag jättemycket, tex. Om jag har bråttom och springer in i köket, så ser jag en onödig lapp typ ett gammalt kvitto och läser på den, då när jag har läst klart lappen tänker jag "men gud vad onödigt, det tog typ 5 sekunder extra, jag som har så bråttom, om jag springer ännu fortare till rummet och hämtar väskan så tjänar jag kanske in dom där 5 sekunderna" sen blir jag arg på mig själv för jag tänker så mycket för en sån liten grej…

Upp till toppen
Annons: