Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 2607 ggr
nymfoman
2012-11-24 18:16

Vad är dessa symptom förnåt? blir galen snart

Testar detta forumet istället för "hälsa" för det kanske finns fler svar här.

Jag har under 4 år mått rätt dåligt pågrund av min riktigt stora hypokondri och jag va rädd att jag va dödssjuk i ca 2 år innan jag vågade ta mig till sjukhuset för prover. Jag tog då prover (7st olika) och allt kändes så jävla bra när jag fick reda på att jag va fullt frisk. Men jag fortsatte att må dåligt och jag fattade inte varför (visste inte vad ångest va alls) så jag ville bara bli av med det.. Nu har jag läst jättemycket om ångest/panik/stress osv men de känns inte som att NÅGON annan person i hela världen har det som jag har, mår som jag mår.

Här är symptom jag över en vecka känner:

Andningssvårigheter (varje dag sen det började)
Känsla av att magen är för liten för att få plats att andas
Svettningar
Yrsel (hade de dock innan jag mådde skit)
Stickningar i kroppen/krypningar
Suddig syn (ser också pulsen i ögat de liksom flimrar till pulsen)
Suckar
Hjärtklappning (när jag gör något mindre ansträngande)
Tryck i kroppen (när jag vaknar och tex går på toa)
Kalla händer och fötter
Harklingar
Bröstsmärtor (ibland)
Känsla av svindel på hög höjd (när jag bara går på marken)
Svårt för att prata med folk (ibland)
Blir hög (av att meditera/ta djupa lugna andetag en stund)
Uppdragna axlar (kommer på mig själv hela tiden)
Varma kinder/ansiktet
Bubblar till i nedre delen av halsen (ibland)
Alltid lös avföring
En känsla av att inte få ut all avföring
Känner efter om jag är kissenödig hela tiden
Darrningar (ibland)
Måste andas med bröstet för att kunna ta djupa andetag.
Illamående (i halsen väldigt ofta)
Slöddrar när jag pratar (när jag precis vaknat, men bekanta säger även att jag mumlar i vanliga fall)

Jag tror jag har fått med allt. Men de jag menar med ta djupa andetag med bröstet, det bara hände en kväll när jag satt vid datan. Jag suckade så mycket att de kändes som att de öppnade sig en ny lucka högre upp i lungorna och jag hade aldrig känt det innan. Det jag har mest problem med här är min andning, fattar inte hur jag ska kunna få den att gå autopilot utan att jag behöver tänka på det, usch. Och idag morse så blev jag arg på mig själv, jag kunde inte prata nästan? Jag bara slöddrade och kände mig allmänt dum i huvudet och så..

Vad är detta för konstigt?

Måste också tillägga av dessa har växt om man säger så.. Allt kom inte på en gång, det va som en trappa upp till varje symptom, jag kände bara fler och fler hela tiden typ.

Annons:
ccareface
2012-11-26 09:08
#1

Många symptom låter precis som ångest sypmtom tycker jag, känner igen ganska många av dom. Kan vara någon form av ångest/panikattacker du känner av pga att du oroar dig för att det ska vara något farligt? jag vet inte riktigt. Det är i alla fall en tanke om vad det kan vara. Annars vet jag inte.

Hoppas du hittar svaret du söker snart i alla fall! Alla förtjänar att må bra

Henrik70
2012-11-28 09:20
#2

Dina symtom kan bero på att du reagerar på elektromagnetisk strålning.

Symtomen

tankgirl
2012-12-03 23:46
#3

Candidiasis.

Upp till toppen
Annons: