Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 1694 ggr
Sofie-Marie
11/7/12, 3:58 PM

Inläggning?

Jag vet inte längre vad jag skall ta mig till. Mina självskade och självmordstankar blir mer och mer påtagliga.

Jag tar 10mg Abilify för att "stabilisera stämningsläget" men jag vet inte om den har någon effekt. Jag har Borderline PS. Jag frågade min läkare om jag skulle sluta med medicinen och försöka leva utan men hon ville prata med mig först face-to-face, vilket sker om över en månad. Och jag vet allvarligt talat inte om jag orkar vänta så länge. Jag skadar mig nästan varje dag och tar fler benzo än jag behöver flera gånger om dagen.

Min fråga till er är nu, hade ni lagt in er om ni var i min situation för observation så jag inte kan göra någonting dumt, eller hade ni väntat ut det?

Tacksam för snabba svar!

Annons:
Katthemsmatten
11/7/12, 4:03 PM
#1

Min spontana reaktion - lägg in dig!! Du behöver hjälp nu.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sofie-Marie
11/7/12, 4:13 PM
#2

Tack för ditt otroligt snabba svar! Jag har pratat en del med mina närstående och de sa samma sak. Men terapeut sa också att en kortare inläggning kan vara bra för mig. Så jag har nu packat en väska och skall gå till akutpsyk och prata med läkarna där och se vad de har att säga om saken.

Tack igen!

Katthemsmatten
11/7/12, 4:27 PM
#3

Håller tummarna för att de ger dig den hjälp du behöver. Och för att du ska klara av att ta emot den mentalt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Viggen96
11/7/12, 5:05 PM
#4

Gå på din magkänsla.

Om du känner att du får hjälp av en inläggning, ABSOLUT! Inga tvek.

Välj det altermativet där du får ut mest hjälp. :)

Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!

 

http://www.tjugoattondeapril.blogg.se

Sofie-Marie
11/19/12, 9:30 AM
#5

Kan uppdatera er om att jag nu ligger inlagd. Främst för medicinjustering men också för att jag inte skall kunna skada mig själv. Det känns bra, men jag får inte veta hur länge jag måste vara här. Jag KAN klart skriva ut mig själv när jag känner mig redo, men jag litar på läkarna och väljer därför att stanna tills de säger att de inte kan göra mer för mig.

Katthemsmatten
11/19/12, 5:53 PM
#6

#5 Grattis till ditt kloka beslut, både att lägga in dig och till att lita på att läkarna kommer att göra vad de kan för dig!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: