Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2034 ggr
TanjaK
2012-10-11 18:55

Att trappa ner på medicin

Bästa ni! Jag har haft kostant ångest sen oktober förra året. Min läkare tror att det hela utlöstes av en graviditet, som jag förlora dessvärre. Men det å sido så hjälpte inte mycket av den ångestmedicin de skrev ut och efter en utredning sattes jag på Seroquel vilken efter bara 6-7 dagar hjälpte. Världen tystnade och ångesten lade sig. Sjukt.. och nu två månader senare ska vi börja skära ned på ångestmedicinen Buspiron, En gång om dagen istället för två i en vecka. Nästa vecka var annan dag, och vecka tre var tredje dag och sen slut. Men redan första dagen kände jag stor skillnad och all den ork och glädje som jag hade bara försvann, :(( Kanske ska ta min ena tablett på morgonen istället? Vad händer nu… planar det ut och blir bättre eller sla jag ta dem igen morgon och kväll. Trött på att äta medicin och vill vara jag igen, inte ledsen, trött ångestfylld.

Någon som kan dela med sig något positivt av att trappa ner på medicin? Seroquel kommer jag inte att trappa ner.. vi kommer ec öka den dosen när vi ser vad ångestmedicinen gjort. Men hur fan ska man jobba och fortsätta som vanligt när jag åter hamnar i sitsen där jag inte vill lämna lägenheten. tips? Någon?

Tacksam för svar!
/Tanja

Annons:
tearsandrain
2012-10-12 20:24
#1

Jag håller på att sätta ut alla mina mediciner förutom centralstimulanta.

Jag tror att det är väldigt bra att inte äta så mycket mediciner varje dag, för då trycker man bara undan problemen och lär sig inte hantera dom utan kemikalier. Tycker det är starkt av dig att försöka sluta med medicin. Det kan hjälpa ett tag men tillslut blir det bara för mycket. Hade ett tag närmare 30 tabletter om dagen, 19 år var jag då. Sedan sattes all benzo ut och nu, två år senare, ska jag ta tag i allt det andra. Allt för att lära mig hantera mina problem och mina känslor på ett naturligt sätt. Visst, det är skitjobbigt, men det kanske måste bli värre innan man vänjer sig och kan ändra på det?

Hoppas det här hjälpte lite iallafall! Lycka till!

Upp till toppen
Annons: