Etikettakut-stöd
Läst 2702 ggr
Enilorac_90
2012-09-25, 16:41

Någon som har bra erfarenhet av ångest

Hej

Jag  är en tjej på 22 år och vet inte vad jag lider av , läkare misstänker depression,stress och ångest men den hjälpen man får är att dem skriver ut piller.

I perioder är jag så dålig att jag inte kan förmå mig att ta mig upp ur sänge och har symtom som är så outhärdliga att jag inte vet vart jag ska ta vägen b.la svettningar, fryser, skakningar, tappar fotfästet - liksom som om det kryper i hela huvudet och kropp, svimningskänslor, tung i huvud, yrsel, förlamningskänsla, spykänslor, ljuskänslig, värk i ögon, utmattning, tunnelseende, allt gungar, känns som ja  inte känner marken osv listan kan göras lång men just nu mår ja så dåligt att jag måste lägga mig ner

snälla någon, om någon känner igen sig och har tips och ideer tar jag emot dem av stor tacksamhet

Ge inte upp

kram caroline

torpartanten
2012-09-27, 11:21

Jag vet precis hur du känner dig och som du säger listan kan göras hur lång som helst. Jag har ännu inte heller "fått kläm" på hur man löser detta, men som du säger, ger inte upp! Upplever även som du säger att man får lite piller o sen är det bara att gå hem. Men tror att det är viktigt att man försöker motionera lite, ha regelbundna mat och sovtider. Sen, att inte hetsa upp sig över symtomen, då blir de ju endast värre. Men det r enklare sagt än gjort dessvärre. Men övning ger färdighet har jag hört. Sen får man se de små förändringarna som de stora. Det är ju faktiskt så att det är de små förändringarna som kan leda till stor förändring, det behöver ju inte vara en stor förändring för att något ska förändrar, lite krångligt förklarat men. Som du säger att du inte ens orkar gå upp, lägg inte vikt på det utan tänk istället att vänder jag mig i sängen eller sätter jag mig upp i sängen har jag iaf förändrat det lite. Blev kanske lite knepigt förklarat, och jag är i samma situation som du, känner precis igen mig. Vill du prats så skicka mess eller så. Ge aldrig upp!

www.torpartanten.blogg.se

makkeosv
2012-09-30, 23:17

Va lugn tjejen, jag har känt samma sak massvis med gånger. Testa lite goa andningsövningar så kommer det bli bättre. Jag är 21 och känner fortfarande av lite då och då. Men jag försöker kontrollera mitt sinne väldigt ofta. Och nu för tiden kan jag även komma på mig själv att jag kan uppfattas som märklig men jag har mkt lättare att stoppa de känslorna nu.

Tänk på när du känner dig så att de inte är farligt för 5 öre. Andas lugnt eller gå ut och spring av dig eller slå i en kudde allt vad du har i 1 minut och efter kommer det vara bättre tror jag. Har testat, funkade på mig.

Kram

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Enilorac_90
2012-10-02, 20:35

Tack för era svar , det värmer att någon känt/känner likadant, ofta tror man ju att man är ensam fast man inte är det.

Som jag mådde förra veckan kan jag inte beskriva ,men det kommer och går och nu känns det mycket bättre efter ha börjat med en ny medicin. Då jag hade demdär mördarsymptomen hade jag  precis slutat rätt omgående med min gamla medicin jag ätit i 10 månader så kan ha varit utsättningssymptom eftersom det blev mycket bättre redan första dagen jag satt in den nya.. kan såklart ha en massa andra anledningar också…

Jag försöker kämpa så gott det går men vissa perdioder orkar jag inte kämpa alls och ger upp allt och man tappar självkänslan och hoppet ännu mera . men det viktiga är väl som ni säger att man inte ska stressa upp sig och klappa sig på axeln för alla framsteg man gör..

Kram

mary8012
2012-10-05, 01:32

Hej

När jag läser detta får jag en tanke att det kan vara kristallsjukan,vet ej om du har hört talas om den?Men visst det kan vara panikångest oxå.Anlednigen att jag tror att det kan va kristallsjukan är de symtomen du beskriver hade 2 av mina goda vänner, men det tog väldigt lång tid innan de blev trodda av både doktorer och andra. Det behöver inte vara så men fick en sådan känsla. Hoppas att du blir bättre.

Lycka till dig

Henrik70
2012-10-05, 05:51

Det skulle kunna vara så att du reagerar på strålning från trådlösa produkter. Se här! på symtomen.

AkiMar
2012-10-08, 00:54

Jag har dom känslorna nästan varje dag, det är hemskt att leva så, men man måste vara stark för att klara sig igenom detta liv, jag har fått diagnosen panik ångest och det fick jag när jag åkte in ett par ggr till psyk akuten just för att jag kände nästan allt det du beskriver, gå till vc och förklara för dom så att du kan få hjälp i god tid :) !! Mvh AkiMar

Upp till toppen