Etikettakut-stöd
Läst 2074 ggr
[Yackellie]
2012-09-22, 20:20

Ångest/panik/oro över djur/miljö

Shit! Man känner sig verkligen ensam i världen när man mår dåligt. Skulle vilja att någon som känner ungefär likadant kan dela med sig av hur den mår och tänker, hade varit lättande. I flera veckor har jag mått dåligt och kan inte beskriva vad det är…har tänkt allt från om jag vill ha kvar min pojkvän, vad jag vill göra om några år osv. Det som är jobbigast är tankarna krig livet tex hur alla djur i världen mår, får jätte ångest när jag vet att djur blir illa behandlade och jag inte kan göra ngt åt det… Kan tänka på detta ständigt…samma sak pm jag ser en sak tex en sko, då måste jag tänka "hur mkt har den förstört för miljön när den tillverkades, vad är den tillverkad av osv" detta sker med typ allt jag ser så startar hjärnan att tänka extrema tankar till en liten grej och jag försöker att kontrollera mig själv men det är som ngt annat än mig själv som styr, tror att jag är helt knäpp i huvudet. Har liksom ångest över att inte alla djur kan ha det bra och att allt är som det är. Tar på mig skulden för allt detta och har ångest. Har så ont i bröstet pga detta och vet inte hur jag ska göra för att må bra och kunna leva ett normalt liv. Man kan ju inte slappna av när man tänker så extremt. Ska se om jag kan prata med en psykolog och få hjälp. Hoppas det finns ngn som vill tipsa och gärna dela sin version om ni känner ungefär likadant :)

PiganX
2012-09-23, 01:09

Du är absolut inte ensam om att ha ångest över det, känner verkligen igen mina egna tankar i vad du skriver..

[Yackellie]
2012-10-01, 21:27

Skönt att höra att det inte bara är jag som känner så! Samtidigt som det är tråkigt att du också känner så :( går du till ngn kurator/psykolog? Hjälper det dig isf? :)

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

PiganX
2012-10-01, 21:46

Jag PMar dig. Glad

Upp till toppen