Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 1552 ggr
Showhuskyn
2012-08-28 11:37

Skolan

Hej!

Jag har social fobi och paniksyndrom. Jag har klarat av att gå i skolan och kanske åkt och handlat eller gått in in någon liten affär förut. Nu har det dock blivit värre. Jag har svårt för att gå till skolan, jag har alltid kraftig ångest innan och det brukar sluta med att jag får panikattacker och åker hem. Vissa dagar går bättre än andra, men jag går nästan aldrig en hel vecka i skolan längre. Jag kanske går 3 dagar i veckan mer orkar jag inte pga ångesten och paniken. Jag går hos en psykolog på BUP, men nu har jag inte varit där på hela sommaren och ska inte dit förens nästa torsdag. Jag trivs bra i skolan med klassen och sånt det är bara ångesten och panikångesten som hindrar mig för att gå. Jag vet inte vad jag ska göra… Jag missar ju så mycket, när jag är i skolan orkar jag inte koncentrera mig eller göra något så å sitter jag bara och väntar tills skolan är slut och när jag är hemma mår jag oftast dåligt och ligger i sängen eller är ute i skogen med hundarna.

Annons:
_Usagi_
2012-09-01 15:38
#1

Hej jag förstår dig precis, har du funderat på att gå halvdagar? Det kan vara till hjälp.

Upp till toppen
Annons: