Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 2271 ggr
Showhuskyn
8/25/12, 8:38 PM

Panikattacker

Hej!

Jag är en tjej på 13 år som har haft ångest och panikattacker sedan något år tillbaka. Jag har precis gjort en utredning och jag fick reda på att jag hade drag av autism(troligtvis har jag autism, men de ville inte sätta en diagnos före jag gjort en behandling). Förut gick det ganska bra i skolan och jag hade bara lite ångest, men nu har det blivit värre och jag har fått panikattacker flera gånger. Jag har kunnat kontrollera de ganska bra, men det är både svårt och verkligen jätteobehagligt. Det jag är mest rädd för är att någon ska märka att jag får panikattacker, ofta kan jag ju kontrollera de rätt bra… Men ibland blir jag tvungen att springa ut från lektioner t.ex för att jag inte klarar av att vara kvar inne i klassrummet. Jag har jättesvårt att gå på stan och vara bland stora folksamlingar och det känns som jag ska förlora vänner pga av all ångest och panikattacker. Ofta när jag får panik så känner jag mig förrvirrad och får en sånhär ''overklighetskänsla''och då blir jag oftast väldigt rädd för det också då jag är livrädd för att tappa kontrollen över mig själv.

Är det någon mer som varit med om samma sak? Isåfall, hur gör ni när ni får en panikattack i skolan eller är på stan? Vill ha alla tips som finns!

Annons:
PiganX
8/26/12, 4:21 PM
#1

Vad är det du får panik över? Att du känner dig obekväm bland massa människor? Isåfall kan du mycket väl ha autism.

Kram.

Showhuskyn
8/26/12, 4:53 PM
#2

Jag har social fobi så jag får panik när det är mycket människor, ljud osv… Och är väldigt rädd för att tappa kontrollen över mig själv vid sånna tillfällen :/

PiganX
8/26/12, 5:02 PM
#3

Ja, jag tycker då att det låter som att du har någon sorts autism. Jag har asperger, men har en kompis till mig som inte har fått någon diagnos ännu eftersom hon inte utretts än, men hon kan inte vara bland folk, och hon är otroligt lik mig. Så kanske är något liknande.

Showhuskyn
8/26/12, 6:38 PM
#4

Ja förmodligen har jag någon sorts autism. På Bup sa de att jag hade drag av flera autismtyper, men nu till hösten ska jag göra en till utredning och då ska de sätta en diagnos.

Upp till toppen
Annons: