Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 21684 ggr
lilli-l
2012-07-12 15:36

Gabapentin mot ångest?

Finns det någon här som fått Gabapentin mot sin ångest?

Jag har just börjat äta det för smärtan av min fibromyalgi. Och håller just nu också på att trappa ut cymbalta som jag inte mådde bra av!

Jag känner inte ännu någon hjälp mot smärtan, men, jag "tror" (törs inte hoppas) att den ger en bra effekt mot min ångest!!

Känner mig lugnare och känner inte att jag behöver stesolid så ofta..

Men som jag sa, jag törs inte riktigt än tro att det är pga gabapentinet.

Men förhoppningsvis är det det! När jag slutat med någon antidepressiv medicin förut, då har jag direkt börjat att få tillbaka mina jobbiga saker och ångesten kommer som ett brev på posten..men nu känner jag mig lugn Förvånad

Carpe Diem….Fånga dagen

Annons:
lilli-l
2012-07-20 13:45
#1

Jag tar tillbaka det jag skrev innan Obestämd

Det var som jag förfarade..Hjälpte inte..suck!

Carpe Diem….Fånga dagen

Nathalie-G
2012-08-12 17:46
#2

Jag har själv atit Gabapentin, första tiden känner man sig lugn.. Var uppe på maxdos tillslut och ångestattackerna kom allt oftare ju mer dosen höjdes. Tillslut fick jag "blackouts" och psykoser, kunde skära mig själv med kniv i armen utan att minnas det eller känna något.. Visade sig att jag blev tablettförgiftad pga Gabapentinen.. Har precis kommit hem från psyk, så just nu avgiftas jag och mår skit. Håll koll på ångesten och så om den blir starkare när medicinen höjs. 

Vill gärna varna, sitter själv med armen full av ärr, skärsår och brännsår, något som jag inte ens minns att jag har gjort på mig själv liksom.. Fick varenda biverkning man kan få av gaban tillslut..

Hoppas det blir bättre för dig snart!!

lilli-l
2012-08-13 08:29
#3

#2 åhh, så jobbigt!! Jag slutade med Gabapentinet efter en vecka..var inte bra..usch, vilka mediciner dom sätter en på..fy fasen!!

Äter ingenting nu och det är inte bra det heller!

Tro jag måste gå tillbaka på cipralex, för nu är mitt psyke som en berg o dalbana..Glad- ledsen- irriterad- självmordsbenägen- glad igen..och så håller det på!

Jag tänkte att jag skulle försöka att bli "ren" i kroppen från mediciner..men det tro jag inte går!

Magen pajar och psyket blir bara helt kollrigt Skrikandes

Suck, så trött man är på allt nu!!

Hoppas du mår bättre snart..jobbigt att komma ur detta elände med medicinerna!

Carpe Diem….Fånga dagen

Nathalie-G
2012-08-13 10:23
#4

Ja, verkligen! Nu har dom satt in Lyrica på mig igen, och den medicinen får ju vissa mot ångest så jag hoppas att det hjälper mot min, värken hjälpte lyrican mot förra gången, bara att jag mår riktigt dåligt i början nu med yrsel och så innan kroppen har vant sig liksom.. Har du testat Lyrica mot din värk?

lilli-l
2012-08-14 07:15
#5

Ja, jag provade Lyrica men mina armar och händer domnade bort..jag kunde vakna stup i kvarten på natten och måste sitta på sängkanten och försöka att massera bort domningarna!

Så det gick inte.. Ingenting tycks fungeraRynkar på näsan

Just nu har jag Oxycontin som jag tar när det är som värst och så har jag stesolid vid behov..när ångesten blir som värst.

Idag har jag då sån värk så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen! Så fort jag rör mig så blir jag alldeles mjölksyrig i musklerna! Suck!

Och när det är väldigt mycket jobbigt runt omkring mig så ticsar jag med nacken! Knycker som en tok och nu har det varit väldigt mycket just denna sommar, med folk/släktingar som kommer och går.

Så min nacke är helt förstörd..det värker och känns som om jag inte orkar hålla upp huvudet!

Och så försöker jag att ändra kost, börjat med LCHF, för att se om fibron blir bättre och så äter jag tillskott!

Men jag tror ibland att jag inte vet vilket ben jag ska stå påTungan ute

Jag provar så mycket och till slut så orkar jag inte med någonting..känner du igen det?

Man vill hitta något mirakel som hjälper en..men finns det?

Jag önskade att jag hade klarat av Lyrican, men jag är oxå väldigt medicinkänslig..tror det även hör till fibron + att psyket gör ju sitt också..man har ju en tendens att vara lite hypokondrisk! Flört

Hur går det för dig? Har du fibro du med?

Carpe Diem….Fånga dagen

kristina130
2012-08-14 08:53
#6

Kram lilli-, hoppas det blir bättre!

Annons:
lilli-l
2012-08-14 09:02
#7

Tack kristina! Kram till dig också!

Carpe Diem….Fånga dagen

Nathalie-G
2012-08-16 21:03
#8

Men gud vad konstigt, gissa vad som har hänt mig just i de värsta ångestattackerna? Jag får också nåt slags tics i nacken, går runt och knycker.. Inte speciellt skönt när man har ont i just nacken haha. Citodon, är det någon som funkar alls? För mig funkar inte tramadol men citodon tar dom värsta topparna, är det riktigt jobbigt har jag oxynorm.. Svårt att få rätt mediciner, är ju inte arton förrän i januari så dom vill knappt ge mig citodon ens..

lilli-l
2012-08-17 09:13
#9

Nathalie..känns det som om det kliar inne i märgen i nacken och man kan inte låta bli att knycka? Så har jag iaf!

och jag försöker att INTE knycka, men har haft det här nu i säkert 30 år och min nacke är helt slut och fibron gör ju inte saken bättre!

Så jobbigt!

Carpe Diem….Fånga dagen

Nathalie-G
2012-08-17 14:00
#10

Ja, ungefär, och det går verkligen inte att låta bli liksom.. Har aldrig hört om någon med så lika symptom hahah! 

Gud vad jobbigt! Kronisk värk är nog det jobbigaste som finns, inte konstigt att psyket inte orkar med.. Men nu har jag bytt antidepp iallafall så jag hoppas att det blir bättre, åt maxdos av Cipralex men den hjälpte inte alls..

lilli-l
2012-08-18 10:17
#11

Vad äter du nu för antidepp? Är det Lyrican?

Ja, jag har heller inte stött på många med nackknyckningar..det var många år sedan jag träffade någon på ett forum..

Tics i en redan smärtig nacke är ju inte bra.. och fibro o psykproblem Gråter

Guuud, så jobbigt livet kan vara!!

Hur många ggr har jag inte funderat att jag kanske skulle behöva spruta in botox i nacken..så jag inte kan knycka, för jag är så slut i nacken och blir sååå trött på detta knyckande!!

Ahhrg..så tröttsamt!

Carpe Diem….Fånga dagen

Nathalie-G
2012-08-22 10:26
#12

Ja, det är riktigt jobbigt! Kom nyss hem efter ännu en vända på psyk, äter fluoxetin nu för deppressionen och lyrican för värken och ångesten typ, sen har jag Theralen vid ångestattackerna och till natten.. Äter lite annat smått och gott också, bla Paraflex. 

Jag har inte fibro men jag var med om en rejäl ridolycka för 3,5 år sen, fick en whiplash-skada och nervskador i nacke och bröstrygg. Senare har jag fått reda på att jag även har en slags förvärvad hjärnskada efter flera täta hjärnskakningar, bl.a vid olyckan.. Min värk sprider sig så jag har ont ner till höfterna, kan inte lyfta armarna högt, armar och ben domnar bort och jättespända muskler.. Men får förhoppningsvis träffa läkaren snart - Clas Mannheimer, forskare och expert på Neuropatisk Smärta och långvarig värk.

Hoppas att han hittar något som funkar, för Lyrican verkar inte fungera denna gången..

Botox låter bra, hade gärna gjort samma sak hahah!

Hoppas verkligen att du mår hyfsat och hittar en fungerande behandling! Har du märkt någon skillnad sedan du började äta LCHF?

lilli-l
2012-08-23 09:56
#13

Inte just med värken..men kanske det kommer..hoppas jag iaf Flört Och nackknyckningarna..dom är där dom är!!

Just nu har jag haft väldigt jobbigtmed värken, så jag har tagit oxycontin nu regelbundet en  vecka tror jag..men jag orkar inte bry mig..jag orkar inte ha ont heller!

Är med dottern i Karlstad på skola och bor med henne i hennes rum på internatet.

Hon har ångestproblematik..ADD/Autism och har haft jobbigt med skolan jämt..men jag vet inte hur det ska gå!

Hon har så jobbigt att vara själv, men nu i 17-årsålder känner jag att hon måste snart kunna klara sig själv..för jag är sååå trött nu!

Vill bara hem och ta hand om mig själv, samtidigt oxå veta att hon klarar sig och mår bra!

Men det är bara första veckan nu och jag tänker, att det går som det går och funkar det inte..ja, då får vi hitta en annan lösning!

Svårt det härObestämd

Carpe Diem….Fånga dagen

Annons:
Upp till toppen
Annons: