Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 20375 ggr
LondonDirector
2012-06-07 15:02

Oxascand??

är det någon som har oxascand och hur funkar det för er?? har nyss fått 5mg och ska ha dom ett tag, någon som har 5 mg??

Annons:
[PiercedNymphaea]
2012-06-30 23:38
#1

Jag har Oxascand, eller ja just nu har jag ett paket Sobril som är samma sak förutom att det är lite dyrare. Jag började med 5mg sen efter något år blev det 10mg och nu är jag uppe i 15mg eftersom jag har mått mycket sämre i år, men nu börjar ångesten minska i styrka så ska sänka till 10mg igen.

[StinaC]
2012-07-01 02:33
#2

Hej, Dom är väldigt bra för stunden. Fast fix : )

Men väldigt beroendeframkallande och som skrivet ovan behöver man öka dosen hela tiden för att få effekt.

Så mitt råd: Jättebra medicin om du MÅSTE, annars försök hitta en annan långvarig lösning. : )

[PiercedNymphaea]
2012-07-01 16:21
#3

Håller med #2, ta dom endast när det är sista lösningen, när ångesten inte går att kontrollera med något annat.  Jag har märkt själv när jag har tagit Oxascand för många dagar i rad att jag sover mer oroligt, har svårare att somna och mardrömmarna blir värre, och då blir det oftast en ond cirkel att man tar fler Oxascand eftersom man sover sämre osv.

Så försök med meditation, har du husdjur så mys med dom när du har ångest, sätt på dig hörlurar och dra på lugn musik (t.ex Enya) och lägg dig bekvämt och bara andas.

[StinaC]
2012-07-13 17:43
#4

Ja precis! Youtube har jättebra insomnings/lugnande "musik/meditationsprat" som kan fungera.

Eller Atarax kan bara bra, men jag kan behöva ta upp mot 50-100mg ibland. Och dom ska inte vara beroendeframkallande och denna dos ger dom t.o.m till små barn, så hur farligt kan det vara ;)

Lugnande theer, tänk bara på att johannesört inte ska vara så bra att blanda med många psykmediciner.

LYCKA TILL!!

TanjaK
2012-07-15 04:03
#5

Ja jag håller med Stina, Attaraxen säger många inte funkar men jag tycker det är det samma när ångesten slår på.. attaraxen är inte beroendeframkallande så kan de funka på dig så prova hellre det. De skriver ut oxascand på psykakut.. men jag försöker hålla mig till de andra. Att vänja sig av benso famkallar samma känsla som den vi försöker fly från… och tanken är väl ändå i detta skit att finna en lösning en anledning på denna skit som känns så orättvis så många dagar.. Kram och lycka till!!

Emelie-E
2012-07-27 10:24
#6

Jag tar oxascand 15 mg vid behov. Försöker dock undvika det så länge det bara går, för jag blir såå trött av dem att jag knappt fungerar dagen efter. Och det är inget alternativ när man har en son på 20 månader som kräver att man är med hela tiden :P

Annons:
Magrat
2012-07-27 18:40
#7

Fungerar gör dem ju alldeles ypperligt, lite för bra tyvärr. Tyvärr är dem som all annan form av benso riktigt dåligt att äta under en längre period eftersom toleransen ökas rätt fort och man måste börja öka dosen.
Däremot om man klarar av att hålla sig till att bara ta dem när det är verkligen en paniksituation som bara inte går att hantera är det en otroligt effektiv och hjälpsam medicin. Jag åt själv oxascand i något års tid innan man bytte ut det mot Stesolid och dessutom i högre dos, då var jag ändå väldigt sparsam så tänk på att toleransen går upp otroligt fort.

Tyvärr är all benso nästan lite för effektiv i jämförelse med hur snabbt man kan bli beroende, men klarar man av att hålla det till en vettig konsumtion så fungerar den utmärkt. Försök bara se till att ha god uppföljning med läkaren och kanske kika på lite mildare preparat exempelvis Atarax eller Theralen.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Upp till toppen
Annons: