F!råga inte mig hur jag mår
Hej
Är 37 år, haft ångest sen 1999 och vill bara skriva av mig lite. Jag har andra sjukdomar också. Ibland kan jag bli så j***a irriterad när folk frågar "hur är det idag".Jag vet att man bara säger så som en hälsningsfras men när folk inte riktigt bryr sig om svaret så kan de väl ge f*n i att fråga?
Blir även sur på mig själv. Jag vill ibland prata ut med vänner el arb.kollegor om mina besvär/sjukdomar men ibland har de en min som säger att de är trötta på mig. Jag blir så irriterad på att jag inte kan vara TYST.
De omkring mig vet om att jag mår riktigt dåligt psykiskt, att ja ofta får ångest och även panikångest.
Något jag blir riktigt irriterad på även fast jag vet att de menar väl är att de frågar "hur är det idag" när de vet att alla dagar är riktigt tuffa och jobbiga för mig. De vet också att när det är en bättre dag så syns det enormt då jag använder mig av helt andra uttryck bland annat.
De som frågar och är "omkring mig" är två kompisar som jag sällan träffar, ena har enormt med problem själv så henne ljuger jag för angående mitt mående för jag vet att om jag visar något negativt för henne så dras hon ner ännu mer. Hon vet dock att jag mår dåligt men jag visar alltid en pigg coh glad yta omkring henne och även då vis kriver på skype/sms.
Den andre är helt ok att prata med, dock klarar jag inte längre att prata med någon. Det tar stopp på en gång, får inte ur mig någonting och förblir tyst.
Så jag vet hur du menar när det kommer till just "hur är det idag" frågan, även om de menar väl (inte i alla fall dock) så är det jobbigt att hela tiden få höra den när de vet att det inte är någon skillnad och när det väl är det så märks det väl.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Om du upplever det som en artighetsfras o att de egentligen inte vill veta så är det bästa att svara sanningsenligt, jag mår riktigt jävla apa, men tack för att du frågar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.