Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 3108 ggr
Wolfeh
2012-06-08, 16:35

GAD?

Är det någon mer som har sjukdomen GAD? Jag fick diagnosen förra året då jag ofta hade brutit ihop under en svår ångest. Jag är 13 år och äter tabletter varje morgon och kväll. Det har blivit bättre, men jag lider ändå av det. Jag går mycket sällan i skolan och mina föräldrar är rädda för att jag ska förlora mina vänner nu när vi ska byta skola. Jag vill bara veta: Är det någon mer där ute som har diagnosen GAD eller känner igen sig? Tacksam för svar.

~Without the wolf, man had never learned about the comunity~

HannaM
2012-06-10, 11:01

Jag vet att det finns många härinne med GAD, jag har det inte som diagnos men känner igen mig mycket i det. Faktum är att jag inte har någon annan diagnos på papper än adhd för ingen har orkat bry sig om att reda ut det mer.

Hur som helst, det är ju bra att du fått någon typ av hjälp. Tycker du att den räcker? Har du någon samtalskontakt eller terapi att kombinera medicineringen med?

Wolfeh
2012-06-14, 13:34

Jag brukade gå hos BUP men jag tyckte inte att det hjälpe så vi slutade med det. Nu har jag mått ganska bra den sista tiden…

~Without the wolf, man had never learned about the comunity~

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

HannaM
2012-06-15, 10:06

Vad skönt att det har varit bättre, hoppas det fortsätter åt det hållet.

[PiercedNymphaea]
2012-06-30, 23:35

Jag fick GAD diagnosticerat när jag var 19år och mycket föll på plats för mig. Jag har testat X antal mediciner men nu har jag slutat helt med antidepp sen april (tror jag) och försöker kontrollera ångesten och rädslan med meditation och med Sobril när det blir okontrollerat.

Upp till toppen