Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2030 ggr
Lotten_78
2012-06-18, 15:16

Jag vill dö

Jag vill inget annat än att dö…Varför leva när man mår dåligt och inget funkar? Jag lider ju…Min kära katt dog nyligen och jag klandrar mej själv..Jag skulle gjort mer..Dör varje dag inombords..Vill ta mitt eget liv..Vet bara inte hur än..

HannaM
2012-06-19, 09:49

Det är väl då man får försöka hitta tro på framtiden, jag vet inte. Jag har hela tiden haft någon slags inneboende hopp vilket har hindrat mig från att begå självmord. Vad jag hoppas på vet jag inte, inte heller varför.

Monsva
2012-06-19, 18:23

Lotten, det verkar som du "fastnat" i din sorg efter din lilla katt. Eller mår du dåligt över annat också och din katts död blev droppen? Jag tror att du behöver söka professionell hjälp för att gå vidare. Kontakta din vårdcentral, kanske är du deprimerad.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

lakrits69
2012-06-24, 23:52

Ja! Du behöver inte skämmas, det viktiga är du kommer iväg till din vårdcentral! Man känner sig väldigt ensam när man har hamnat i en nedåtgående spiral men du ska veta att vi är många som har varit där. När det känns som svartast tror man ofta att det aldrig kommer att gå över men redan nästa dag kan det kännas mycket bättre! Ibland räcker det med något litet för att det ska kännas bättre, en god middag, tvprogram eller man möter en annan människa som man får en positiv kontakt med!

[MissCaandy]
2012-06-29, 02:28

Jag tycker absolut du ska kontakta psyk eller vårdcentral. Har också vart där och jag fick hjälp.

Upp till toppen