Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettakut-stöd
Läst 3260 ggr
[Nikula]
3

Jag vill inte leva mer.

Jag är så trött på mitt liv. Egentligen sedan 7 år tillbaka så har jag vart trött på mitt liv men för varje år som går blir det värre. Jag vill inte må dåligt, jag vill inte gråta varje dag och ha svårt för att andas när paniken kommer.

Jag tänker på självmord varje dag, det enda som hindrar mig känns det som är att jag har en dotter och hon är mitt allt så om jag inte finns mer kommer jag såra henne för livet. Det tar emot enormt att berätta för folk att jag mår såhär dåligt så jag har försökt hålla skenet uppe men nu har jag isolerat mig istället. Träffar knappt folk. Jag vet att jag behöver hjälp med mitt mående men det är ingen som tar mig på allvar, "det löser sig" är allt jag får höra.

Jag kan inte sova, jag kan inte andas, jag känner mig som en hemsk mor och jag orkar inte mer.

HannaM
0

Att dom inte tar dig på allvar är alldeles tokigt. Det ska dom göra, framförallt om du är uppriktig och säger precis som det är, att du inte orkar leva på det här viset. Var har du sökt hjälp?

Eeia
0

Du verkar inte vara någon hemsk mor, du verkar dock må väldigt dåligt och behöva hjälp och någon att prata med. Någon som säger mer än "att det löser sig", vilket nog är i all välmening men inte mycket till hjälp i din sits.

Har du sökt professionell hjälp? Låter som att du berhöver det!

Styrkekramar!

[Norpan88]
0

Har du tagit kontakt med ångestmottagningen? Ibland kan det vara svårt att få en tid, men åk då in på akuten nångång, så är det lättare att få tid.

Jag har själv haft hemskt panikångest förut, men sen fick jag hjälp. Jag tycker att samtalsterapi och zoloft har hjälpt mig väldigt bra. Jag har ätit en låg dos under många år nu och jag har ingen ångest längre.

Du ska inte behöva gå omkring och må så här. Vet du själv, vad som orsakar det?

kram

TanjaK
1

Det jag upplever som jobbigast ofta är att ingen förstår och jag finner inga ord att förklara mer än att det är större än mig. Älskar både boken och titeln " Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" Sammanfattar det rätt bra..  Som de andra skriver, sök hjälp.. det hjälper och ge den en chans. Önskar dig det bästa, en bra mor hade aldrig sträckt ut sin hand som du gör här! Tro på att det kommer att bli bra.. det gör jag.. varje dag! Finns inget annat att göra..  :) Kram