Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 5041 ggr
helena1958
5/16/12, 5:50 PM

Morgonångest

Jag har lidit av ångest i många år ochdet började som panikångest och social fobi, men när många hemska saker i mitt privatliv började hända, min lillasuster dog, min pappa fick alzheimer, min mamma blev deprimerad, men morbror do, så utvecklade jag en fruktansvärd ångest som aldrig gav med sig, från morg till kväll låg jcg och ksrek på en madrass och var vid flera tillfällen på väg att ge upp, skrev till och med avskedsbrev till min barn. Detta på gick under flera måndaer tills att Paroxetin hexal 40 mg, började ta bort den värsta ångesten, men varje morgon var det som om livet kramades ur mig - ville inte leva - vaknade med hemska kval och jag fick Xanor mot det´ta. Jag vet att Xanor är ångestdämpande och beroendeframkallande, men jag tar alltid bara 1 tablett och har gjort det nu i ca 4 års tid. Men INNAN jag får i mig denna Xanor vill jag bara dö. Jag tar Paroxetin 20 mg nu, Imovane till natten och Xanor 1 mg på morgonen. Min fråga är. Är Citalopram bättre vid morgonångest eller är den likvärdig Paroxetin Hexal. Ifall Citalopram är verksammare, kanske jag skulle byta. Vad såger de kunniga??????

PS!Jag har kontinuerlig kontakt med psyk DS

Jag vet ju vad min ångest beror på så det är inte något okänt som jag behöver möta. Jag kan bara inte hantera allt som finns inom mig - Jag är så besviken över att livet blev ett enda kaos…..Nu slutar jag innan det blir alldeles för långt.

Annons:
helena1958
5/16/12, 5:53 PM
#1

Ovanstående ber om ursäkt för alla stavfel , har så bråttom när jag skriver.

TanjaK
5/18/12, 3:37 AM
#2

Hej, känns som du har fel medicin. Jag tar min två gånger om dagen, morgon och kväll, känns som din inte täcker hela dagen och det skapas en lucka av "normal" där ångsten kommer tillbaka och du får börja om…varje dag, Känns dom det inte ät helt rätt för dig, prata med din läkare.. finns en uppsjö av mediciner man kan prova. Trist nog behöver de tid att komma till sin rätt,, men jag hoppas fortfarande att de kommer att göra det. Har en medisin som gem mig sjuka hjärtklppningngsar.. men fan hellre det än ångest. Måste nog byta jag med.. men snart landar vi nog i rätt pillerland och allt blir bra. Förlåt jag skämtar om det.. men blir lättare att ha distanns till all den skit man går igenom varje dah! Lycka till! Kram

Upp till toppen
Annons: