Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: allmänt-om-ångest
Läst 3706 ggr
Tiiny
0

Sjukskriven under mammaledighet?

Jag är under utredning av GAD vilket jag är ganska säker på att jag har. Mina dagar för stunden är hemska och konstant ångest då jag ej fått rätt  behandling än. Jag är mammaledig/arbetsökande och går hemma hela dagarna med mina söner, en på 18 och en på 5 månader. Pappan jobbar heltid. Man kan ju inte direkt sjukskriva sig från att vara mamma men jag klarar verkligen inte av detta, känner inte att min energi räcker till för att klara av dagarna. Hur ska jag gå till väga? Vi har inte heller ekonomi till att sambon ska vara hemma pappaledig och jag inte får någon inkomst….bliiir gaalen.

Någon?

HannaM
0

Jo… alltså jag tror att jag såg en ruta på sjukskrivningsblanketten där det stod något i stil med att om man var mammaledig men då inte kunde ta hand om barnen… Nu är det visserligen ett par år sedan jag såg den blanketten eftersom jag har aktivitetsersättning numera men det är ju värt att kolla upp.

Tiiny
0

Tack för svaret…det ska jag kolla upp :)

[SallysPigge]
0

Sonen på 18 månader borde du få in på dagis som avlastning. Min son fick förtur till dagis pga min depresson.