Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2035 ggr
Tiiny
2012-05-05 17:49

När ska man få hjälp?

Jag var och pratade med en läkare ang. GAD för ca.2 veckor sedan. Mår jätte dåligt dagligen och har hemska ångest symptom. Jobbigt att vakna och veta att man ska klara en dag till. (hemma med 2 små barn)

Hursomhelst, doctorn skrev ut Atarax som jag skulle ta till kvällar så jag kan sova och så skulle han ordna tid hos en kurator. Har fortfarande inte fått någon tid, har dock blivit ordinerad en till tablett till dagen men tycker inte att dom hjälper ett dugg. Doctorn tyckte tydligen att jag skulle ta och lyssna på musik och försökna slappna av, lycka till med 2 småttingar hemma, full rulle hela dagarna.

Känns inte som att han tagit mitt problem på allvar riktigt, man känner sig nästan lite förolämpad och dumförklarad. Borde jag själv ringa psyk mottagningen eller nåt? Vad vet jag…

Någon som känner igen sig och har råd?

Har ni själva provat Atarax, hjälper det verkligen för allvarlig ångest?

KRAM

Annons:
[Vargöga]
2012-05-05 17:53
#1

Det tar tid att få en kontaktperson. Två veckor är inte en lång tid. Sover inte småttingarna på dagarna så du kan sätta dig ner en stund och lyssna på musik 5-10 minuter?

Tiiny
2012-05-05 18:01
#2

Hej Emilia tack för svar :)

Jo dom sover stunder. När dom väl sover samtidigt eller jag får egen tid så har jag alltid ett behov att städa, tvätta diska mm, bara måste. Det kanske är fel att prioritera dagen som jag gör också. Men det bara blir så :(   Jag blir knäpp av detta…trött av mig själv :P

Känns dock skönt att veta att det kan ta tid, att det inte är pga. att det var just mina problem som inte togs allvarligt.

HannaM
2012-05-07 12:44
#3

Ring psykmottagningen och fråga hur det går om du tycker det är jobbigt att vänta. Tyvärr så tar det ju som sagt ovan tid men ibland kan man skynda på dom lite genom att vara jobbig och ringa och fråga.

Finns det inte någon i din närhet som kan avlasta dig någon dag med barnen så du får vila lite nu när det är så jobbigt?

Upp till toppen
Annons: