Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettövrigt
Läst 1745 ggr
Torreador
1

Känner ni som jag?

Jag är så sjukt ledsen idag! Bara för att min sjukdom inte syns på utsidan så blir man klassad som en latmask som borde ta sig i kragen.

Händer det er också?

Jag har skrivit om det här om ni vill läsa:

http://bondmoran.nu/?p=4743

Kram på er

Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[PiercedNymphaea]
0

Känner igen mig till 100%.

Folk tycker att jag är en parasit som aldrig har jobbat eftersom jag har varit sjukskriven non stop sen jag var 17år och dom kan verkligen inte förstå varför jag fortfarande är sjukskriven.  Visst jag mår bättre sen något år tillbaka, men dels har jag kroniskt insomnia och kommer troligen aldrig kunna ha ett 8-17 jobb, jag har perioder med mer ångest, sömnproblem, overklighetskänslor och mildare depressioner (som ibland blir värre). Men även om man bortser från att jag har såna perioder så jag har aldrig haft rutiner i hemmet och jag jobbar jättemycket på att skapa rutiner så att det fungerar hemma med mat, städning, regelbundna tider osv, och folk kan verkligen inte förstå att det är jättejobbigt och en stor det till att jag fortfarande är sjukskriven.

Hur lätt är det att ha ett jobb och fungera på jobbet om man inte har rutiner i hemmet?

Visserligen har jag massa ärr på armarna men när folk ser dom så klassar dom mig bara som "emo", "uppmärksamhetssökande" osv trots att ärren är minst 4 år gamla.

Det är så mycket mer än att "bara" komma ur sin depression eller vad det nu är som har gjort att man blev sjukskriven och sen börja jobba så snabbt som möjligt igen. Man måste ju fixa hemmiljön så att man inte trillar ner igen och få allt omkring en att fungera, för fungerar ingenting runt en så finns det ju inga stöttepelare.

Torreador
1

Åh vad jag håller med dig!!!

Det är så mycket som spelar in och man KAN inte bara gå ut och jobba och tro att det ska funka när inte ens vardagen fungerar.

Och förutfattade meningar finns det gott om! Jösses.

På sätt och vis så önskar jag att alla skulle få prova på hur det är att må så här. Annars kan de aldrig förstå…

Kram på dig!!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[PiercedNymphaea]
1

Ja jag önskar speciellt att personal (speciellt läkare) inom psyk kan ha panikattacker, depressioner och svår ångest under typ en vecka så att dom slutar vara så jäkla ignoranta!

Kram till dig med!

Torreador
1

Det hade de behövt!!! ;-)

kram

[Vargöga]
0

#3 Ja det skulle jag också önska att dom hade. Inte lätt att sätta ord på allt.