biverkningarna e skitjobbiga
Hej
har nu ätit citalopram i 2 månd, visst har det hjälpt mot panikångesten men nu har jag enorma svettningar under natten, vilket gör att man sover kasst…..darrningar, känner mig allmänt trött, halsbränna, alla konstiga drömmar ja name it… ngn som känner igen sig?? .har varit sjukskriven nu i 3 veckor men ska börja jobba halvtid på måndag. Hoppas det ska gå bra….jobbade ju när jag mådde som sämst så det ska nog gå vägen…..har bra människor i min närhet, som vet……i fall man bara helt plötsligt bara VILL GRÅTA, vilket händer en del…….
skönt att skriva av sig
susanne

Hade Citolopram i flera månader. Svettningarna blev aldrig bättre. Mardrömmarna kunde få vilken skräckfilm som helst att blekna.
Var ju värre att må så än utan, så jag slutade med de tabletterna.
tack för du svarar…..det är ju inte lite man svettas….blir kall och då spänner man sig så klart, vilket gör det värre med mina muskelspänningar i rygg :(…känns dina drömmar verkliga?? man kommer ihåg allt….ja å jag som gillar skräckfilmer :)…….du skriver att du slutade med dom, vad tog du istället?

Nä, man svettas så att folk i affären tror att man är knarkare och ska råna stället. Det rinner i hela ansiktet. Otroligt jobbigt.
Jag kommer ihåg vissa av de drömmarna fortfarande:(
Jag tog några tabletter emellan som inte heller funkar och har precis börjat med Lyrica. Inga svettningar, inga mardrömmar, men om de hjälper behöver jag nog lite mer tid på mig att fundera på.
Har precis höjt dosen, men innan höjningen hade jag absolut inga biverkningar. Nu känner jag lite bedövad i skinnet, som om man varit hos tandläkaren. Men jag gjorde en rejäl höjning just idag så det går väl förhoppningsvis över.
Men jag tror jag gav Citolopram 4 månader och det blev inte det minsta bättre. Önskar jag slutat med dem tidigare, gick ju knappt ut på de månaderna. Ännu minder än förut om man säger så:)
Det konstiga e ju att jag svettas bara när jag sover, på natten då….inget alls på dagen…..men det kan ju vara alla dessa jäkla drömmarna som gör det…..man kan ju undra i all oändlighet, tyvärr…..
Jag tar sobril ibland men försöker att inte göra det för den ena tabletten leder till ngn annan suck.
Jag ska höra om det finns någon annan man kan ta istället……skulle bara vilja sluta med skiten men det vågare jag inte……
Dessa drömmar e så verkliga så jag får ibland fråga min son om det har hänt eller inte, sjukt…..

Jag svettades ju dygnet runt. Men då hör nog dina svettningar ihop med mardrömmarna. Det är ju inte konstigt.