Livrädd för..handleder
cirkus år 2005-2006 fick jag hjälp med ett destrutivt beteende jag hade, som innefatta att jag skar mig. Jag har fler destruktiva beteenden men just detta beteende fick jag lite pli på. Det tragiska med detta är dock att jag nu har fobi för handleder, senor, vener osv jag får panik om jag ser en utsträckt / blottad handled eller om någon rör min osv. känns ju som ett gummiband som ska klippas av om man sträcker på den.. och massa annat äckligt.Detta är jätte jobbigt då jag jobbar inom vården och tar puls titt som tätt. Har försökt bli av med skiten men jag får bara sån jävla panik och han som försökte "bota" mig .. han var helt enkelt SÄMST. någon har någon liknande fobi? som kan ge tips och råd ? =/
Här har du en till som verkligen inte gillar handleder, har aldrig gjort det, men jag har inte samma svåra reaktion som du har.
Jag hade väl inga svar som jag direkt tycker är super bra, men det här fungerar får mig.
När jag får den där panikkänslan, så slår jag genast bort den och tvingar mig att tänka och verkligen fokusera på något positivt för mig och låter den känslan fylla mina tankar med en massa detaljer.
Som hur min trädgård blommar om sommaren, alla blommor i rabatterna hur varje ser ut, doftar och känns att ta i och så fortsätter jag att tänka på det tills paniken lagt sig.
Och så fokuserar jag samtidigt på min andning, att andas djupt och samtigt långsamt, för när jag får panik så blir jag så spänd och andningen hjälper min kropp att slappna av.
Annars kanske du kan kolla om det finns kanske någon annan som du kan gå till som du klickar med?
Jag hoppas att du behöver tampas med det här längre än nödvändigt.
Kram, Maya
Tycker du inte om att se dina egna handleder heller?
Isåfall är ju ett tips att kanske ha handledsvärmare i tunnare form så de inte syns..
Själv har jag JÄTTE fobi för skräckfilm… :/
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
#2 - Ursäkta, men nu har jag sett att du har en fobi i skräckfilm i två olika trådar. Vad hjälper det någon med handledsfobi att veta? 
#3 - Tänkte bara att hon inte skulle känna sig så ensam med att ha fobier, och att alla har en fobi, dock för helt skilda saker…
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét