extraslag på hjärtat
Jag har besvärats av fladder och rusningar till och från i flera år.När jag är utan vitamintillskott förvärras besvären och när jag börjar med vitaminer igen så minskar det. Har även börjat göra avslappningsövningar till en avslappningsskiva och det hjälper mig att rikta tankarna mot något annat än hjärtrytmen. Fått atarax utskrivet men vågar inte ta dem pg biverkningar som kan påverka hjärtats rytm. Jag ska helt klart prova att ta mer magnesium.

Har du varit hos läkare? Oftast är ju små extraslag och lite ökad puls då och då inget problem utan mest naturligt. Däremot finns det ju tillfällen när det faktiskt är farligt. Min mamma har tex problem med rusningar och det har ett antal gånger (innan medicinering) varit såpass illa att hon varit tvungen att åka akut till sjukhus eftersom pulsen varit så extremt hög.
Som sagt, ofta är småsaker som det här ofarligt men det är ju onödigt att låta bli att kolla upp det.
om det inte löser sig så kolla om du kan få tabletten Inderal. Är en betablockarare som saktar ner puls o hjärtrytm o blodtryck o funkar lite som ångestdämpande