Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1741 ggr
AkiMar
0

Glädje dödare!

Hej jag skulle vilja beskriva lite hur jag mår angående mina symptomet och känslor när det gäller min ångest! Jag tog antidepressiva tabletter i ca 3 år och sömntabletter just för att jag hade en sån stor ångest känsla i mig att jag klarade inte av vardagen utan mina tabletter jag har läst mycket om era symptomer och det stämmer in hos mig mycket utav det ni skriver men utöver *darrighet *svettnigar *orolighet *koncentations problem *andningsbesvär Med mera! Så har jag en fruktansvärt hunger som inte går att beskriva, en hunger som gör så att den har nästan börjat ta över mitt liv, så fort jag ska hitta på något med vänner eller åka iväg måste jag alltid planera innan när jag ska äta eller vart jag ska äta för känslan jag känner om jag inte skulle äta på direkten när jag får min hungerkänsla är att jag känner mig jätte yr och darrig och blir helt kontaktaktbar nästan att jag förstår ingenting när någon pratar med mig, är det en panikattack jag får?! Det jag har i huvudet är att jag har diabetes och jag är såååååå fruktansvärt rädd att gå till läkaren för att ta massa prover som ska ge mig ett svart att jag har diabetes, vad gör jag DÅ? Känner jag! Är det någon annan som får en sån här fruktansvärt hunger känsla som INTE har diabetes?! Skulle vara jätte tacksam om någon som har haft samma känsla kunna dela med sig det med mig, för att när jag väl läser om panik ångest i såna här forum som människor delar med sig utav sina känslor kan jag kännaig mkt lugnare för då VET jag att jag inte är ensam, önskar ingen detta men att veta att man inte är ensam hjälper mig mkt! MVH :)

kittun1
0

Sådär var jag förut. Då åt jag mycket kolhydrater och nästan inget fett alls vilket gjorde att blodsockret skenade åt bägge hållen. De symptom du beskriver var för mig extrema blodsockerfall. När jag började minska rejällt på kolhydraterna, så främst socker och vitt mjöl, och ökade på fettet försvann också de där olustiga känslorna, matplanerandet och oron att få såna där attacker på fel ställen.

Gå in och kolla på kolhydrater iFokus och se vad de rekomenderar för mat. Det hjälpte mig och kan kanske även hjälpa dig!

AkiMar
0

Tack för ditt svar! Det blir bara värre & värre! Jag ska ta o läsa det du rekommendera ;)