Sjuk igen
Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Blev sjuk i utmattningsdepression för två år sedan men tog mig då ur det med hjälp av medicin, kurator och sjukgymnastik. För ca. en månad sedan så var det dags igen, bara rasade igen. Har krångel med ekonomin och får pengar från soc som jag aldrig behövt någon gång tidigare. Detta är jobbigt. Nu sitter jag här i soffan mest hela tiden för jag får ingen kontakt med min läkare efter flera försök via mail som han vill ha. Jag har själv höjt mina citalopram med 10mg och även satt in sobril som jag hade kvar att ta ut. Har en sådan hemsk värk i nacken mest, kan nästan inte vrida på huvudet. Får attacker som är svåra att förklara, det känns konstigt i huvudet och så pirrar det i läpparna och hjärtat slår lite snabbare. Äter nu förresten citalopram men läkaren skrev ut Venlafaxin 75 mg som han tyckte att jag kunde byta till men vågar inte för jag är rädd för hemska biverkningar igen som jag fick när jag satte in citalopram. Någon som äter dessa mediciner? Har ni bytt från citalopram till dessa nån gång? Hur mådde ni? Hjälper dom?
Kram på er alla
Hu..jag tillhör dem som undviker medecin. Du behöver ha samtalshjälp och vila….och hjälp att ta dig ur din situation..det kan ju inga medeciner göra. Var rädd om dig!
Brukar oxå undvika medicin men nu har jag varit glad att jag har haft dom. Ska få samtalskontakt men det går så väldans segt så jag tror aldrig jag får nån hjälp
Jodå, skam den som ger sig!! Det är ibland lång väntetid, men var som en igel..tyvärr måste man vara som starkast, när man borde få vara svag ett tag.