Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1848 ggr
[Vargöga]
0

Att inte vilja

Hade herrbesök idag. Med tanke på att jag just skilt mig (27 nov förra året) så känns detta väldigt olägligt. Han ville mysa och allra helst gå ett steg länge. Jag tyckte verkligen inte om det för jag är inte person som ligger och myser varken i soffan eller sängen.

Jag kände mig så äcklad fast vi bara låg och kramades. Han försökte kyssa mig men jag drog bara bort huvudet. Låg och tänkte på när han skulle gå så jag kunde få skära mig. När han gick så skar jag mig och det var det längsta hittills som jag gjort. Det är ytligt så det behövs inte sys eller något sånt. Men iaf jag har gjort illa mig genom detta.

Ringde psykakuten för att prata av mig lite. Imorgon skall jag kontakta min kontaktperson. Dom på psykakuten sa att jag skulle ta Opamox och sen ta en Imovane till natten så jag får sova.

Blä… Gråter

MimmiH
0

Men fy vad hemskt :( Tröst- o styrkekramar :( Du har uppenbarligen inte styrkan att inte "hångla" med någon som du inte vill hångla med.

Du behöver verkligen hjälp!

KRAM

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

[Vargöga]
0

Tack. Nä det är verkligen inte lätt.

fdlarsson
0

Hej du.. du kan få lite hjälp på www.mioterapi.se

där finns det en utbildad kognitiv terapeut som du kan ha (gratis) kontakt med via mail.. prova där!

Klicka på "ställ din fråga här" på den hemsidan så får du svar efter ett tag. Har själv testat, det kändes både seriöst och tryggt.

[Vargöga]
0

Tack #3 för länken skall kolla in den.

Idag var det inge vidare bra heller. Tre ytliga sår så nu är det fyra på min arm. :(

Eeia
0

Hemskt tråkigt att höra att du har ett behov av att skada dig själv för att stå ut med dina känslor. Jag vet hur det är, jag skär mig inte, men jag har i många år bedövat mig på destruktiva vis för att inte känna, för att slippa ångesten, stressen, oron, rädslan etc. Jobbar för fullt med att övervinna det här och är övertygad om att det går. Jag hoppas att du också kommer att välja den vägen och att du har nära och kära som stöttar dig längs med den.

Det finns ett forum om just självskadebeteende där man kan få mycket stöd, tips, råd:

http://forum.shedo.org/

Jag hoppas du får den hjälp du behöver och att allt löser sig för dig!

[Ivycorn]
0

Varför i hela friden tvingar du dig att träffa någon när du tydligen varken vill eller kan? Sluta upp bums och fokusera på att göra saker som gör dig glad istället. det är inget fel med o vara ensam, du ska inte känna dig pressad att gå längre än du vill. Förbli föralltid så fri som det går.