Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettertvångssyndromocd
Läst 2402 ggr
Emjie
0

jobbigt

Hej allihopa!

Är helt ny här men skulle vilja ha era råd.

De senaste 7-8 åren har jag haft dom här konstiga vanorna för mig; jag kan aldrig vara den sista som går in i ett rum/ut eller in genom en dörr/lägger mig i sägen/sätter mig i soffan osv. Varje gång klockan står på t.ex. 22:22, 23:23, 11:11 måste jag blinka 4 ggr varje gång jag ser klockan.

När jag ska sova måste jag alltid springa allt vad jag har till sängen och när jag når mitt rum får jag endast ta 3 steg på golvet innan jag når sängen sen måste jag titta igenom hela rummet så allt ser ut som det brukar.. När jag väl är klar med detta måste jag blinka 3 gånger samtigt som jag kollar ut över rummet och om jag öppnar ögonen efter att ha gjort detta måste jag börja om igen. Kan ligga vaken i timmar och göra om samma saker hela tiden.

Undrar bara vad det är för fel på mig? Alla mina kompisar bara skrattar åt det och ingen verkar förstå att det faktiskt är jobbigt. Känns bara som det blir värre och värre. Hur blir jag av med det här?

vet inte riktigt om det hör in här men…

Kire84
0

Hej. Jag lider av samma sak som du så jag förstår dig precis. folk tror man är knäpp. men det är du inte. massor med folk har som oss. för min del har jag fått jättemycket hjälp av medicin.

Emjie
0

Det känns så skönt att veta att man inte är ensam..

Det är bara att jag skäms så mycket för det här, vill liksom inte att någon ska få veta och tycka att jag är helt dum i huvudet. Jag hatar att jag hela tiden ska bry mig så mycket om vad folk tycker, men samma tanke dyker alltid upp; Vad ska folk säga?

Emjie
0

Det känns så skönt att veta att man inte är ensam..

Det är bara att jag skäms så mycket för det här, vill liksom inte att någon ska få veta och tycka att jag är helt dum i huvudet. Jag hatar att jag hela tiden ska bry mig så mycket om vad folk tycker, men samma tanke dyker alltid upp; Vad ska folk säga?