Vad har hänt?
Jag har blivit illa behandlad av min mamma.
Fysisk misshandel och grov psykisk misshandel…
Jag var väldigt stark och kämpade hårt ändå..
Jag klarade av skolan, det var inget problem alls.
Jobbade hårdare än vad jag behövde och fick höga betyg.
En dag blev det för mycket.
Jag gav upp, gick in i väggen.
Kunde inte sova, sov på fel tider, gjorde illa mig själv och var livrädd hela tiden.
Jag ville inte leva mer..
Jag berättade lite för en nära vän till mig..
och då var allt igång..
skolans kurator, soc & bup har hjälp mig att klara av flytten från min mamma.
Men jag känner mig mer ostabil än någonsin.
När jag bodde där kändes det tugnt. Nu känns det tomt.
Jag kan inte gå in i ett klassrum utan att få panik.
Det går inte, jag klarar inte av att dom ska kräva något av mig..
Jag sitter ute i korridoren och sover. Jag somnar…
Jag är trött hela tiden. Jag klarar inte av att hålla i en penna..
Vad har hänt?
och hur ska jag komma ifrån det?
Hej, stackars dig - vad jobbigt du har det. Inte konstigt att du mår så dåligt när du blivit utsatt för misshandel av din mamma. Verkligen bra att du har kommit ifrån henne! Det är en början.
Du behöver mycket stöd och hjälp för att kunna börja må bättre.
Jag hoppas du kan få hjälp av psykiatrin - terapi och mediciner troligtvis.
Sänder massor med styrkekramar.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
jag har själv blivit psykiskt misshandlad av min mamma och det var när hon var alkoholpåverkad. hon drack vin i kollosala mängder och efter fyra år i det flyttade jag in i en lägenhet tillsammans med en kompis.
allt verkade ha blivit lungnare efter det med hennes alkohol och vi örjade umgås efter 1,5 års tid igen och jag skulle flytta hem till henne när det visade sig att hon fortfarande drack och en kväll för ca 2 månader sen var hon full och min lillasyster var livrädd så jag ringde hennes pappa så han kom och hämtade henne och då bad hon mig att dra åt helvete och sen dess har jag inte pratat med henne alls.
för några veckor sen fick jag höra utav hennes kompis att hon hade blandat en massa piller med alkohol och försökte ta livet av sig.
det är bra att du kom därifrån. man vet aldrig vad de ska göra nästa gång. jag vet inte vad du bor på för ställe nu, men ta stöd av de som finns runt omkring och säg till bup/soc att du vill ha en pskolog. har din mamma ett missbruk så kontakta beroendemottagningen i närheten och börja prata om beroendeutveckling och hur missbrukare tänker. det har hjälpt för mig för att kunna skilja på vad som är mamma och vad som är missbruket.
jag bor på ett HVB-hem nu men socialtjänsten har fixat en träningslägenhet åt mig som jag ska flytta till inom en månad. jag har startat en utredning på psykiatrin och fått antidepressiva tabletter som ska hjälpa mig mot min ångest, depression och sociala fobi.
prata är nog det du kommer längst med, stöd, ev. medicinering.
lycka till
jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig