Medicin
Vilken medicin tycker ni fungerar bra för er som har ångest?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Det där är nog individuellt tror jag kankse..Själv lider jag av panikångest sen snart 20 år tillbaka och har då både en lugnande (xanor) och en antidepressiv medicin..då när jag sökte hjälp -88 så kastade dom nästan över en medicin..snabbt iin o snabbt ut med ett recept på 100 tabletter.idag verkar det som om dom e försiktigare med det..
Jag fick Sobril av min läkare igår så jag kan än ej säga om den funkar bra eller ej.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

alla benzotabletter är ju bra och dom lugnar, det är bara det att dom är så ruskigt vanebildande…
för den som aldrig tagit ångestdämpande och orodämpande kan jag rekommendera Espericum som är Johannesört. Man kan bli lite trött av den. Sedan kan man få utskrivet något som heter valerecen. Det är valerianarot fast högre koncentration, man blir även dåsig på den så det är inte några löjliga kvack piller, utan dom ska tas på allvar. Många av våra antidepressiva och lugnande är från växtriket. Tänk så länge som använde sig av Opiumdroppar. puh.
Jag har ätit medicin sen jag var 8 är nu 46 så jag känner att det kan vara lite olika, man får göra avbrott och ta något nytt sen kan man ta sina vanliga igen… kroppen vänjer sig ju så fort.
ta aldrig mer än dom föreskrivet, för det är inte bara riskfyllt i att du kan bli sjuk, du får en snabbare tillvänjning oxå,
kram
Kan man inte bli beroende av psyfarmaka?

#4 Ssri, vanligaste antidepressiva blir man inte beroende av. Inte på det sättet som man blir beroende av amfetamin eller tex benzo(lugnande). Däremot är det många som har svårt med utsättning av antidepressiva eftersom dom ändå påverkar kroppen.
Men psykofarmaka är ju mer än ssri och benzo så det är ju lite olika beroende på vilken typ av medicin man pratar om.
Jag tycker terapi är bästa metoden :)
Jag tycker Lyrica funkar bra.
…and the book says:
We mat be through with the past,
but the past is not throuhg with us.
Valerecen har jag fått utskrivet i många år nu. Det hjälper bra om man bara tar det när oron är som värst. Tar man det varje dag verkar kroppen vänja sig och effekten uteblir. Men mot svår ångest hjälper den inte.
Jag tar en slurk när jag vet att jag ska göra något som brukar utlösa panikattacker och det fungerar bra. Visst får jag ångest ändå men inte så det "släpper" i skallen.
Benzo-piller ska man akta sig för. De är grymt beroendeframkallande och det är ett helvete att sluta med dem! Hade man ångest från början när man började med dem så är det inget mot den ångest man kan få när man ska sluta! Men det är klart att det finns de som verkligen behöver dessa för att klara vardagen, men det ska alltid vara ett sista alternativ tycker jag. Speciellt när det handlar om unga människor.
Jag skulle rekommendera att titta på detta:
klipp:http://www.cchr.org/sv/videos/making-a-killing/pitching-to-the-public.html
Det ger en annan syn på psykofarmaka och diagnoser.
min fungerar skit
(atarax), ska prova lyrica och hoppas det blir bättre, vill inte ta piller i onödan
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Gud var less jag blir på att folk smyger in KMR-propaganda i trådarna här!!!
Alla har rätt till sin åsikt men att smutsa ner trådar som kanske skrivis av människor som mår väldigt dåligt med KMR's syn på saken är helt oacceptabelt tycker jag!
SLUTA!
…and the book says:
We mat be through with the past,
but the past is not throuhg with us.
Valerecen verkar vara detsamma som valerina forte - med den skillnaden att valerecen är lösning och valerina forte är tabletter. Båda har som verksamt ämne extrakt av roten från vänderot (valeriana)
Finns på www.fass.se
Hjälper vid lindrig oro och sömnrubbningar.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se