Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: allmänt-om-ångest
Läst 9010 ggr
mia-c
3

Sertralin, ökad ångest?

Hej

Jag har haft hälsoproblem en lång tid, yrsel illamående och mycket oro.

Går nu regelbundet till psykolog och läkare och gjort flera tester på depression och ånget, fick höga poäng och min läkare har skrivit ut sertralin.

Tar nu 50 mg per dag och har gjort det i knappt 3 veckor, först veckan var hemsk men andra veckan kändes betydligt bättre med mindre ångest o jag kände mig glagade. Nu däremot så mår jag nästan lika dåligt som innan medicinen, har sån ångest så det kryper i hela kroppen o mår illa o känner mig yr. kan det vara så att det tar nån veka till innan medicinen verkar?

Är så less på att aldrig känna mig frisk! kan det vara så att det blir en dipp vecka tre och sen blir det bättre igen? Kan medicinen vara fel för mig eller ska man höja dosen?

Vore jätteglad för råd! Mvh / Maria

HannaM
0

Kanske ska höja dosen? Eller avvakta ett tag till och se hur det är för ofta så ökar ångesten i början av en ny medicinering. Egentligen är det bästa du kan göra att prata med din läkare, det är ju han eller hon som har bäst koll på både dig och medicinen.

Gnuttan
0

När jag började ta sertralin så tog det ungefär 4 veckor innan jag började må bättre. Dom första veckorna var ett riktigt h-vete men sen vände det.

Justsmiile
0

men sertralin tar det ett tag för att komma igång och verka :)
ofta upp till 6 veckor tyvärr…
går på 100 mg /dag…

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

NinjaKakan
0

Jag åt också sertralin innan men jag tyckte inte det hjälpte speciellt mycket. Gick på 200 mg per dag tillslut och då kände jag efter långt och länge lite skillnad. Hoppas att det fungerar för dig :)

mia-c
0

Tack, skönt att höra att det tog ett tag för er också!

Jag har nu fått höja dosen och haft lika stark ångest då men nu börjar det lugna sig!

Ravynsfair
0

Jag kom upp i 200mg/dag med sertralin men jag mådde konstant illa från dag ett. 
1½ månad senare orkade jag inte mera, gav upp medicinen och mådde konstant illa i 3 veckor till.
Värsta jag varit med om!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol