Ångestlindring
Känner för första gången en ångestlindring med min medicin Opamox. Min nya "vän".
Har haft ångest varje dag i en månad nu med hjärtklappning, skakningar och yrsel samt ett lätt tryck över bröstet.
Pratade med min tillfälliga psykolog idag och vi pratade en del om ångesten och att jag kunde använda mig av en andningsteknik. Andas i fyrkant. Vet att det finns en artikel om detta men jag tror hans teknik var lite annorlunda men det är värt att testas.

Hoppas du finner lindring.
Tack. Det hoppas jag med. fick ta en till på kvällen för symptomen kom tillbaka efter några timmar. Verkar inte hålla i sig så värst länge. :(
fick ett tips på en blogg och kamomillte. Det skall jag även pröva.

Ja, det finns många lugnande kvällsteer. Det är alltid värt ett försök.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Johannesört blir det ett jättegott te av, men den är väl mer inriktad på depression. Finns i hälsokostbutiker.

undrar var med opamox finns? har slagit på fass men ej fått napp.
Opamox kan man köpa i Finland och på Åland. Finns inte i Sverige.
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=733&i=ORION+PHARMA_OPAMOX
#4 Jag skall vara försiktigt med johannesört eftersom jag äter antidepressiv medicin. Har förstått att man inte får äta eller dricka sånt med johannesört då.
Ja, det kan väl bli viss synergieffekt, att 1+1=3 liksom…
Opamox heter väl Sobril i Sverige?Har jag för mej…
Vet inte för jag har inte så stor koll. 
hej hjärtat
jag är en snyggt gullig tjej på 32 års ålder…..jag var känd för och vara glad i mitt liv…suddenly hände massor med skit PÅ EN GÅNG…jag kan lova att det räcker med bara en utav de skit som hände mig för att någon skulle sprängas som högriktad uran …då blev jag depremerad…först…självkritik och tog allt felet på mig…hatade mig själv och plåggade mig genom och inte giick till fester ..slutade med siggarätter och åt ofärdigt plommon bara för de har c vitaminer…en dag mitt i mellan en självpluggeri som var att i en sommar dag stannade jag hemma..och tog från en bok som hetades melanik och hållfastighets lära :| och bestämde mig läsa den från top till tå…alla kompisar var bortresta..min lägenhet som jag hade flyttat i nyss var tomt av möbler och sken en jäkligt stark sol stråle in genom fönsteret inte ens en gardin som blockera detta…suddenly kom det världens mest olidligaste känsla bröst korgen känndes att passeras av en volvo v50..och en kall svett satt på min kropp…känslan var så olidlig att jag rringde ambulansen….visst när går man dit för första gången och gråter i 17 timmar och känner sig lungare då tror man att man har blivit bra :) går med en påse godis hos sina kompisar och mycket stolt planera dan efter samma stress samma skit..samma klump i halsen..jag besökte phyckatrin 2 gånger mer…och fick en skrattande hjälp..hjälpen kan försummas som 50 öringar som plockades bort…nu har det gått två månader…JAG är bra nu….Första steget var att jag frågade mig vill du leva eller dö…jag valde att leva andra fram steg var att jag frös in allt arbete från och med nu till 6 månader…jag ä inte aRBETSLÖS jag gör världens störsa arbete genom och läcka mig själv…jag BEHÖVER inte göra nåt vettig NU…jag friser in tiden och för varje timme jag dödar från och med nu till 6 månader..jag belönar migsjälv..med en ciggaret..:) det är bärrtre att dö av lungcanser än av panik ångest…jag är medveten om den veredande gud inom mig…som kan straffa mig…den gud som är unik..och är mig och ingenannan har stora Krav på mig…och det tar sin tid tills lunga ner guden…om ångesten kommer försent jag blir oroligt går och sätter mig vid datorn sätter en music på och måla panik ångesten objekt det kan vara svarta och motivera med den gud som finns inon mig..och har en logisk förklaring för det…jag tvinger inte migsjälv och vara glad ..ju jag är ledsen och vill inte vara glad över jag badar över jag träffar en snyggt kille över jag städa ihjäll lägenheten…och jag tar inga medicin…medicin funkade inte för mig ..det är den mänskliga själ som måste läckas…:)..så fort blir jag glad jag avbryter den och försöker vara ledsen..:|….ibland när vi är so oroliga vår panik kommer före vår logiska tänke..och kan inte tänka att det var ju egentligen ingen fara….om jag berättar om mina framsteg..blir jag själv överaskat…för en vecka sen kunde jag inte träffa egen son…nu kan jag leka ett par timmar utan problem..kunde inte hitta vägen till egen lägenhet nu löser jag dator problem..för kompisar…jag gjorde mitt lives svåraste job..den jag är stolt över hela mittliv..:)…om 6 månader kommer jag och bli samma bussiga kärring..om någon här vill ha hjälp och råd och tips kan addera mig i fb jag kan hjälpa väldigt mycket..om någon ä för oroligt för sin hälsa kan resa till mig ett par dagar….tills vi kan sätta upp en 3 månadig program..jag förtjänner hjälpa någon..;) och är en del av min utvecklig känner mig bra av älska människor..den jag hade jag glömt förra året..så jag finns på fb Leila bjärnhall….kärringen som tog sig ur panikångesten Alldeles Ensam och medicin Fritt…Älska er alla panik ångest kompisar och be om ursäkt om min svenska är inte bra…………..:)))))
ju glömde bort och säga det ä två dagar på nätter jag är helt glad …som förrut men vill inte vara det..:| ..jag kommer och måla mina svarta tänkar..typ om 30000 år människors huvudet blir stor som vatten mellon..och får de smala händer och ben ..och jag är oroligt för då REdan fån NU…kul va????
:|
'
Varför inte prova alternativa metoder?

#14 Det är så olika vad som passar och vad man känner sig bekväm med. För en del är mediciner den bästa och trevligaste lösningen, för andra är alternativa metoder det som känns bäst och fungerar bäst.
Det är sant som du säger. Har du provat Dianetik?
Föreslår du på allvar att TS ska bli Scientolog??
…and the book says:
We mat be through with the past,
but the past is not throuhg with us.
Ett tips. Spana in denna dokumentär om psykofarmaka (Mördande vinste):
http://www.cchr.org/sv/videos/making-a-killing/introduction.html

Du måste väl inse att den där länken INTE hör hemma i denna tråd!
…and the book says:
We mat be through with the past,
but the past is not throuhg with us.