Efexor??
Jag äter Sertralin och ska börja med efexor (venflaxin) Men har inte hört något positivt om denna medicin.bara nackdelar speciellt när man ska sluta med den.
Kan inte finna någon som inte har haft ett rent helvete att sluta med dom.
Utan man blir varnad att inte börja.
Någon annan som har erfarenhet av denna medicin? Tacksam för svar
Jag åt Efexor ett par år. Det hade effekt på min depression vilket inte den föregående medicinen hade. (glömt vad den hette, vanlig SSRI)
Jag fick trappa ner under lång tid när jag slutade. Kanske tre månader. Med tanke på effekten den hade så tycker jag nog att det var värt besväret. Om man vet om problemen med att sluta så är det ju inget större bekymmer.
HH
Jag äter Efexor sen ett par månader tillbaka och mår precis som tidigare skrivare bättre på denna än på någon annan. Har ingetting negativt att säga om den änsålänge iaf! =) Men fick liksom du rådet av "kompisar" att inte börja.
Har också ätit efexor,men hade tyvärr ej ngn effekt .Fick då kloropramin istället och vart bra ganska snart ,tar nu en som underhållsdos och har gjort det i några år och jag har ej fått några större bakslag faktiskt.
Jag har ätit efexor, de var bra för mig. Fick en del biverkningar, dock - men så verkar det ju vara med alla mediciner.
Sista tiden - flera år stod jag på lägsta dosen och den hjälpte mig iaf. Jag har nu under december månad (i 2-3 veckor) slutat med medicinen. Skulle ta den varannan dag enligt min läkare, antagligen eftersom jag stod på så låg dos. När jag slutat med andra mediciner har nedtrappningsschemat sett annorlunda ut. Det var inga större problem för mig med att sluta med efexor.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se