Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2831 ggr
Rocktjejen
0

Tryptizol

Någon som har ätit denna tunga antidepressiva medicin? Om hur reagerade ni på den? Jag får panikattacker och är väldigt överaktiv av denna medicin..tyckte det var kanon i början dom första veckorna.Men panikattackerna kommer oftare nu och varar i flera tim.Har endast ätit denna medicin i 1 mån då Citalopram inte tog bort min depression.har i grunden panikångest bla.och då är det extra jobbigt att en medicin utlöser panikattacker..

Denna kommentar har tagits bort.
MimmiH
0

Jag äter inte den. Har du kollat på Fass om biverkningar?

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19631018000034&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Kan det vara så att dosen är för hög?

Hoppas du blir av med dessa symptom eller hittar en annan medicin som funkar bättre.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Rocktjejen
0

Tack MimmiH!

Jo jag har kollat fass och allt stämmer in på det jag upplever.har snart gått igenom hela medicin listan vad gäller mediciner…vissa funkar ett tag sen får jag ångest eller förvärrad deprission..det är tröstlöst detta att hitta en medicin som passar. inte hälper det heller att man har en massa ångest dämpande.

MimmiH
0

Förstår precis vad du menar. Ofta tror jag att de skriver ut för höga doser. Det är detta som ligger bakom en stor del av biverkningarna tror jag. Vi kvinnor är ofta väldigt känsliga för mediciner.

Kram o Lycka till.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Rocktjejen
0

Tack! =) Kram