Ingen medicin funkar
Jag har provat 3 olika preparat för ångest nu och börjar bli jävligt trött på det, jag kommer nog gå över till sådana man kan ta vid tillfället för ångest, men jag har både ångest och "svår" depression enligt det där pappret.
Dessa symptom fick jag som aldrig ville släppa efter +3 månader:
Sertralin - mardrömmar och sover den mesta delen av dagen.
Fluoxitin - ökad ångest, livliga provocerande drömmar och sover mesta delen av dygnet, apati.
Citalopram - Trött som satan, mer deprimerad pga tröttheten (dock mindre ångest, men jag är väll så drogad att jag inte orkar ha ångest) livliga provocerande mardrömmar, konstig mage, ingen djupsömn alls, apati.
Nyss slutade jag med citalopram, vilket på sätt och vis varit den värsta tablett jag provat men den som fungerat bäst mot ångesten… men alltså, med alla de där biverkningarna som aldrig försvinner så har jag hellre ångest. Jag är en väldigt livlig människa, nästan hyper och att vara såhär trött hela tiden och deprimerad är inte roligt. Dessutom är jag kreativ, jag målar och skriver och håller på med horsemanship med hästar… men all inspiration är som bortblåst… jag bara sitter och biter på naglarna och kan inte dra mig ifrån det även om jag tänker att jag måste!
Är det någon som inte heller varit helt nöjd med era tabletter? Har ni tillslut hittat den rätta efter mycket trassel och tråkiga månader? Jag ger upp på dem nu, jag tror inte det finns någon tablett som funkar på mig, jävla kemiska skit. Jag är hellre mig själv med depression och ångest.
hejsan! tråkigt att du inte hittar nånting som du tycker fungerar bra..
Jag äter själv citalopram just nu (har gjort i 1½ år nånting) Den första veckan på medicinen låg jag i sängen, och ville inte röra mej. Jag hade mardrömmar redan INNAN jag började med medicinen men de blev betydligt värre MED den.
Jag kom ifrån min ångest genom att gå och prata med kurator regelbundet, men jag har fortfarande "dåliga dagar" när jag får ångest och mår piss…
Går du och pratar med nån, kurator eller liknande ?
Jag är tyvärr en sådan som f**kar med psykiaterns huvud. Vet man inte ett skit och har tryckt i sig all information från en BOK så går det iallafall inte att hjälpa mig.
Den enda medicin som faktiskt hjälpt mig är Lyrica, den tar bort den värsta grundångesten. Har GAD och den biter rätt bra på det.
Äter Voxra mot depression, vet inte om den hjälper med ätit den i 2,5 år nu har jag för mig.. Tror dock den tar bort det värsta, men den tar bort möjligheten att känna riktig glädje också känns det som.
Det som hjälpt mig allra mest är dock att kämpa för att fortsätta vara kreativ trots att motivationen helt saknats. Är mycket kreativ tillsammans med min häst, håller också på med NH, och praktiserar på ett ställe där vi håller på med kreativa saker.
Tvingar jag mig att vara kreativ så kommer till slut lusten tillbaka för ett tag.
Hästar hjälper mycket, eller hur? Jag håller på att rida in en ponny här i skottland. Med hästar försvinner allt… sen när man går ifrån dem kommer alltid tillbaka igen. Bästa medicinen, önskar att den kunde vara hela tiden