Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettdiagnoser
Läst 3652 ggr
[camillahj]
0

utbränd

Idag var jag till läkaren och har fått diagnosen ångest och utbrändhet.

Jag trodde aldrig att jag skulle bli "en av dem".

Men att bryta ihop i bilen på väg hem från jobbet mitt på motorvägen med hjärtklappning, illamående, yrsel och gråt i kopiösa mängder är ju inget annat än just den diagnos jag nu fått.

Jag har inte anat någonting, inte mer än att jag nog konstaterat att mina spända käkar berott på stress men att bägaren redan var så full..det kom som en överraskning. Nu ska man bara försöka sluta tänka på jobbet och hur det ska lösas med mina arbetstider då jag kommer vara 50% sjukskriven efter mina 2 fullt sjuksrivna veckor och bara fokusera på att vila och ta det lugnt, det är tur man har familj, sambo, arbetskamrater som bryr sig och förstår. Får tacka min älskade mamma att hon fick mig att besöka läkaren idag, annars hade jag fortsatt jobba på och tillslut brakat ihop helt och hållet förmodligen.

Hur gör man när man fått det konstaterat att man är slutkörd?

Åsan
0

Tar lite liedigt. Inte på heltid. Risken finns att du isolerar dig. Gör saker du tycker är roliga och umgås med bra människor. Att prata om saken och gärna känslor lättar det lite. Jag hoppas det går bra för dig och hör gärna av dig.

Åsan Diagnos:panikångest