helt fri från ångest
Hej
Jag har sedan högstadietiden haft ångest på ett eller annat sätt. Den är nästan alltid närvarande och ligger liksom lite i bakgrunden. Ibland kommer den fram och är starkare och stör ordentligt, men oftast är den mer som en obehaglig känsla som finns med större delen av dagen.
Saken är den att i en hel vecka i slutet av sommaren nu i år så hade jag absolut ingen ångest över huvud taget. Saker som vanligtvis skulle ha fått mig att bli orolig eller få svårt att andas gick hur lätt som helst att hantera. Jag förstod att det förmodligen bara var tillfälligt, men tanken på det gav inte heller någon ångestreaktion.
Har någon annan upplevt detta eller har någon tanke om det?

Vad underbart det låter! Jag har inte upplevt det men det låter ju fantastiskt. Gjorde du något speciellt då? Hur var det, var du stressad ellerl ugn? Umgicks du med någon särskild? Var vädret på något vis som du gillar?
Jag gjorde egentligen inget speciellt som jag kan komma ihåg.
Jag tror att jag kom in i nån slags positiv cirkel istället för en negativ. Saker gick bra på jobbet så jag blev på bra humör och för att jag blev på bra humör så gick det bra på jobbet och det spred sig till andra områden som bara bekräftade och försärkte en positiv känsla.
Så kan det ha varit i alla fall.
Sen tror jag att vädret också kan ha varit bra. Jag är rätt känslig för om det är mörkt och det var en av sommarens få fina veckor.
Som ja gkommer ihåg det så kunde jag vara stressad också, men jag kunde hantera stressen och reagerade inte med ångest.