Ångest & ätstörning.
Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva, då detta både handlar om ångest & ätstörningar.
Hur som helst har jag, i ungefär 1-2 år haft ganska problem med mat. Har nu bett min mamma att endast laga nyttig mat, och det har hon gjort. Men vad som hänt är att jag tycker att grönssakerna innehåller fett & socker, så jag äter inte alls. Jag äter 1 gång per dag, & det är då middan då jag inte vågar hoppa över den. Är orolig över att mamma ska märka något. Dock har hon nu börjat misstänka.
Efterssom att maten & jag inte direkt är bästavänner, får jag ångest direkt jag ätit & skär mig. Jag har massor av ärr, & jag skäms otroligt mycket. Jag får ångest av mat, skär mig & får sedan ångest för att jag skärt mig, men trots det slutar det med att jag skär mig ännu mer.
Jag har väldiga problem med just min ångest då det inte bara handlar om maten. Eller jo, det mesta. Men även min mamma (även maten kommer in här) då jag mår dåligt över att göra såhär mot henne. Även mot pappa, men mest mot mamma. Även om jag blivit misshandlad av dem sen jag var 5 år, känns det som om jag gör illa dem genom att inte äta.
Jag har också massor av ångest över min vikt & min kropp. Har gått ner 3kg på 2 veckor, vilket jag är otroligt glad över. Men jag tycker fortfarande jag väger otroligt mycket, till mina ynka centimetrar. Är 156cm & väger 48 hela kilon! Jag får panikångest om jag går upp i kilon.
Detta inlägg har ingen direkt poäng, jag ville bara skriva av mig. Och efterssom detta handlar en heldel om just ångest, valde jag att skriva här..
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Hej tjejen!
Jag blir ledsen när jag läser hur jobbigt du har det så skall det inte
behöva vara.Fösök att prata med din mamma jag kan inte tänka
mig annat än att hon vill hjälpa dig och om det känns
oöverstigligt tala med syster i skolan.Det finns hjälp att få men du
måste våga be om den.
All lycka önskar jag dig.
ta kontakt med någon utomstående t.ex bris!!du kan mejla dom eller prata med dom på telefon, eller psykolog på ungdomsmottagningen (gratis) eller skolsköterska för att få hjälp! Problemen sitter oftast djupt rotade och du måste verkligen ta hjälp NU!!! Det är väldigt destruktivt och du förtjänar all hjälp du kan få! Annars kan du ringa Soc eller bup.. Det med att ha blivit misshandlad är allvarligt och sätter djupa ärr i själen. Jag hoppas innerligt att du får hjälp! Styrkekramar<3
www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Finns det någon i din närhet du litar på och kan prata med? Eller skulle någon typ av vårdperson kännas lättare? Typ skolkurator, ungdomsmottagning eller så.
Du sitter i en skitsvår sits som är mycket svår att hantera själv. Det finns så mycket hjälp att få.
#1 Tack..
#3 Pratar med kurator, dock inte om dethär. Utan om min ADHD..
#2 Anmäler man inte föräldrarna om man ringer bris?..
Inte bara djupa ärr i själen, utan även djupa ärr i armarna.

Tror du att du kan ta upp det här med din kurator också? Om hon/han inte kan hjälpa dig så vet han/hon i alla fall vart du ska vända dig.
#5 Ja, dock är jag ingen som vågar prata om sånt här IRL. Men jag kan försöka.
#4 Nej det gör man inte vad jag vet, dom har tystnadsplikt, dom funkar som psykologer och kuratorer… Dock så vet jag inte om dom har rätten att anmäla dina föräldrar till t.ex. socialtjänsten om det är något riktigt allvarligt, jag tror de. Men dom ska stötta dig. Man kan också mejla och chatta på deras hemsida. Man kan ringa anonymt tro ja å de syns inte på telefonräkningen att man ringt till bris
#7 För jag vill verkligen inte att mina föräldrar ska bli anmälda..
#8 oavsett vad som händer så kommer de vara för ditt eget bästa. Du är värd så mycket mer… såklart man älskar sina föräldrar men du behöver ju faktiskt hjälp.. dina föräldrar kanske också får hjälp med psyket eller vad det än är via soc eller på något annat sätt, fråga bris. Man kan väl ringa anonymt också så dom inte kan spåra upp numret.

#8 Har dina föräldrar gjort något? Annars finns det ju inget att anmäla för?
Har du svårt att prata kanske du kan prova att skriva ner vad du vill säga och lämna till kuratorn. Så har jag gjort massor av gånger när jag haft saker jag vill ta upp men inte klarar av att säga.
#10 Jag har liksom blivit misshandlad i 8 års tid, så ja, dom har gjort något.
Smart! Det ska jag göra..