Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettakut-stöd
Läst 2049 ggr
Ratlings
0

Demonerna tar över igen

Tänder min fjärde cigg och dricker en kopp te. Försöker å inte tappa bort mig, ha kontroll över mina känslor, tankar och framförallt handlingar just nu. Men det är så jävla svårt.
Tårarna som rinner känns vassa som rakblad, dom skär upp mina kinder och ögonen brinner. Min själ känns långt bort, kanske flydde den i det ögonblicket jag insåg att allt var förlorat? Ångesten äter upp mig inifrån och mina inre demoner kommer än en gång ut. Jag orkar inte, jag vill inte, jag vill inte orka gå igenom det här en gång till.
Hittills har det varit ord, men nu är det på riktigt. Mitt hjärta är helt krossat, mitt huvud snurrar tusen varav varje sekund.
I en sån här situation vill jag vara den gamla Lise, som kan ta itu med ångesten på sitt sätt. Fast nu har jag för mycket att förlora. Eller? Jag har nog redan förlorat en stor del av mig själv, det jag brinner för, det jag älskar ska dom ta ifrån mig. Om och om igen slår dom ner mig till marken, sparkar och skrattar.
Alla ord som känns som hårda slag om och om igen, alla hånskratt.

Jag har stått ut med så jävla mycket, jag kämpar fortfarande för att hålla mig uppe, vara glad, inte gå in i en deprision. Men med en mamma som den jag har är det nästan omöjligt. Jag kämpar varenda jävla dag emot den som ska älska mig mest, bry sig mest, ta hand om mig mest. Jag kämpar för att inte bli utslängd, för att inte låta henne se att hon trycker ner mig så jävla mycket. Jag kämpar för att ingen ska se.
Men jag orkar inte mer.
Allt jag vet just nu är att jag inte vill kämpa mer. Jag vill lägga mig ner på det så välbekanta  kalla, mörka botten och ge upp allt. Jag har en person kvar nu, en jag älskar mest av allt, att kämpa för. Men just nu känns det inte som om ens det är någon mening.
Jag har kämpat enda sen jag var liten med att överleva. Nu vill jag inte kämpa mer. Jag är så trött, så trött.
Allt jag vet i denna sekund är att jag inte vill leva längre.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ratlings
0

#1 Ja..

// Lise

nakenkatt
0

men lilla vän,det gör så ont i mig att läsa dina rader.känner så väl igen mig själv för ca 4 år sedan.har du ingen kontakt med sjukvården,läkare eller någon annan.Så där kan man ju ej ha det,du är värd ett bättre öde.Men ge ej upp du kan få hjälp och sök det NU.Orkar du ej be ngn som kan prata för dig.Ta med dig någon du litar på.Skriv igen så jag får höra hur det ha gått.STYRKEKRAMAR FRÅN MIG.

Ratlings
0

Jodå, jag har kontakt med vuxenpsyk och soc men ingen hjälp får jag för det. Men ska ringa vuxenpsyk någon dag och prata med dom om att börja i ordentlig terapi igen.

// Lise

nakenkatt
0

ja gör det,jättebra.hur mår du nu?hoppas det känns lite bättre nu.Såg att du var djurintresserad det är jag också,det är en underbar hobby.jag föder upp raskatter har också en sköldpadda.hoppas terapi funkar för dig,jag tycker terapi är bra,hoppas du får en bra terapeut det är jätteviktigt.du ska se det kommer att bli bättre för dig också.

Ratlings
0

Lite bättre, min pojkvän är hemma. 
Ja jag har ett antal råttor här, mina älskade pälsbollar!
Jag hoppas det blir det, jag är så trött på allt det här nu.

// Lise