Pissnödighet
Jag är ofta pissnödig. Är alltid rädd att jag ska pissa på mig men gör aldrig det. Har märkt att jag inte alls är pissnödig när jag har stånd. Ju fler människor det är desto pissnödigare blir jag och jag blir också väldigt pissnödig när jag har prov och är stressad. Är pissnödig när det inte finns någon toa i närheten, typ på stan, på bio eller i tunnelbanan, annars så går det bra när det finns en i närheten. Fick detta problem för nästan exakt ett år sedan och det är väldigt jobbigt, speciellt att jag är social och älskar att vara med mina kompisar och annat folk men detta kan ibland förhindra det. Har någon/har någon haft samma problem och hur blir jag av med det? Yoga? (Har redan börjat gymma och det ska tydligen hjälpa mot stress men inte mitt problem). Hjälp!

Jadu, det var ett problem jag inte är bekant med. Har du sökt hjälp någonstans för det?
Gick till skolsköterskan en gång och hon trodde det var urinvägsinfektion men det var det inte. Tror du att det bara kan bero på stress och i sånna fall vilka är de bästa sätten att bli av med stress? Ska jag gå till en psykolog och prata om det eller en läkare. Detta är något jag skäms lite över och mina föräldrar vet knappt om detta.

Jag skulle nog prova en läkare på vårdcentral, ungdomsmottagning eller urolog först för att utesluta att någon är fysiskt fel. Genom den läkaren borde du kunna få en psykologkontakt också.
Tack för hjälpen :)

Jag hoppas att det blir bra för så där går det ju inte att ha det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det låter som överaktiv blåsa. Jag har också det och det är jätte jobbigt. jag blir också kissnödig så fort jag inte är hemma eller på jobbet, där det finns en toalett alltid i närheten. Så fort jag går ut så bli jag kissnödig. Även fast jag precis var och kissade. Det finns hjälp att få av en sk uroterapueft. Sök hjälp nu. Det är fruktansvärt att ha det så här. Att inte kunna gå på bio eller koppla av när man är och fikar etc. Jag ska också söka hjälp, men går på KBT terapi nu för ångest. Men efter att den terapin är klar. Ska jag söka hjälp för min överaktiva blåsa.
Jag har en bok som heter "Myter och fakta om överaktiv blåsa". Boken ges ut gratis av Pfizer AB. De skickar hem den boken gratis till en. Den boken är jätte bra och ajg tycker absolut du ska läsa den. Skickar en länk till Pfizer AB sida om överaktiv blåsa: http://www.overaktivblasa.nu/from=7374
Sök hjälp så fort som möjligt. Denna extremt jobbiga åkomma går att bli av med.
STOR KRAM från Ambrosia
Har/ har haft exakt samma problem och för min del är det helt klart psykiskt. Det finns hjälp att få, kontakta läkare så löser det sig.
Vet exakt hur det känns…hemsk känsla verkligen, själv ha jag det nästan hela tiden på jobb :/ tror också starkt på att det är d psykiska… KBT tro sig hjälpa att bli av med det… Min psykolog sa att det är en sk tvångstanke som kan bli "värre" om man inte söker hjälp.. vill inte skrämmas men, det va d han sa till mig….
Jag har samma problem, det har utvecklats till ett tvång för mig, som ett tag höll på att gå alldeles överstyr. Nu är det dock på tillbakavägen igen, men jobbigt som sjutton.