Trillochomani (?)
Jag hade löss en gång, och äggen satt i mitt hår. Jag skulle försöka dra av alla hade jag bestämt så råkade ett hår låssna och jag såg "ägget" i slutet av hårstrået och trodde det var lössen.
Låter väldigt äckligt men det är sant.
Jag tyckte det var en skön känsla när jag drog av hårstrået och omedvetet började jag dra av hårstrå. Dag för dag drog jag av hårstråna.
Fattade inte att det var en sjukdom till kanske ett halvår efter jag börjat. Där i flickar under "Tjej drar av sig hårstrå" stod det att om man började med det gick det aldrig bort och att man var tvungen att ha håret i en hästsvans hela livet.
Jag fick panik och bestämde mig att sluta. Jag hade en kal fläck på huvudet och mitt hår som var världens tjockaste lade ner slickat på huvudet. Jag klarade inte av först att sluta tills jag fick nog.
Vi fick sommarlov och min enda tanke var "sluta, massera hårbotten så håret växer och var mycket ute i solen".
Jag klarade av att sluta! Nu äcklas jag av tanken att dra av hårstråt och mitt hår har vuxit fort.
Jag är så stolt över mig själv och vill få alla att förstå att det inte är försent.

Vad härligt att höra att det gått så bra och att du klarat det själv! Vad skönt det måste kännas.